3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Lexis

Schijf formatteren

Blijft OSX op de schijf staan als ik de schijf formatteer?
    Want boot camp kan niet partitionere omdat hij de melding geeft:

sommige bestanden kunnnen niet verplaatst worden. Maak een reserve kopie van de schijf, formatteer deze als mac os uitgebreid (journaled) en probeer het opnieuw.

Wat adviseren jullie mij. Ik had trouwens wel voldoende ruimte om te boot campen… Ik had 44 gb vrij, en wilde een partitie van 20gb maken.

Bijdrager
    boris198629

als je formateert, dan ben je alles op die partitie kwijt

Bijdrager
    Nikita

Probeer anders ’s een kleinere partitie aan te maken. Van 10 gig bijvoorbeeld.

Oh, had je hier niet al een min-of-meer gelijk topic over lopen? :wink:

Als je het in één keer wilt doen, doe het dan gelijk goed in plaats van dat je blijft hikken met hoe-en-wat.

1) Zorg voor een externe hardeschijf met voldoende vrije ruimte
    2) Kopieer je volledige thuismap ( ~ Gebruikers [naam] ) naar die externe schijf
    3) Voer de Mac mini je originele installatieschijf van Tiger
    4) Herstart van die schijf door opnieuw op te starten met de C knop ingedrukt
    5) Installeer OSX opnieuw met de optie “Wis en Installeer”
    6) Op een gegeven moment moet je voor “Aangepast installatie” kiezen (op het moment dat ‘ie aangeeft welke installatie DVD’s je allemaal nodig zou moeten hebben). Dan kan je gelijk alle overbodige programma’s, printerdrivers en extra talen deselecteren, dat scheelt weer een flinke hoeveelheid schijfruimte (enkele gigabytes!)
    7) Rond het installatieproces af.
    8 ) Kopieer je Thuismap terug vanaf de externe schijf naar de map “Gebruikers” op de interne schijf. Kan zijn dat je het in stukjes moet doen of dat je op een paar foutmeldingen stuit – dan kopieer je gewoon alleen bepaalde mappen terug zoals Documenten, de Bieb, e.d.
    9) Draai nogmaals de Boot Camp assistent.

Hopelijk doet ‘ie het dan wel.

Had je trouwens al geprobeerd om de schijf te “herstellen” via Schijfhulpprogramma in het Installatieproces? Gaat op dezelfde manier: opstarten vanaf de installatieschijf en dan uit de menubalk Schijfhulpprogramma kiezen, je hardeschijf aanklikken en “Herstel” kiezen. Gaan geen gegevens bij verloren trouwens. Vaak wil de Boot Camp assistent het dan ineens wel doen…

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.