7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    MacUserT

Schijf coderen

Hallo Community,

Ik heb ooit maanden geleden een standaard USB-schijf gecodeerd en gegevens hierop opgeslagen. De schijf een hele tijd lang niet meer gebruikt tot vorige week. Toen bleek ik via een andere Mac zonder password op de schijf te kunnen. Nu probeer ik weer op de schijf te komen en pakt hij het password niet meer. Heeft iemand ook ervaring hiermee en is er een manier om mijn gegevens terug te krijgen? Apple zegt dat ik mijn gegevens kwijt ben, maar daar kan ik eigenlijk niet me leven.

Het gekke is dat de Windows machines in mijn huis de schijf helemaal niet kunnen zien als ik hem via de USB-poort aan de computer hang. Alleen mijn MacBook en iMac zien de schijf.

Groetjes,
    Paul

Bijdrager
    Beech

Wat bedoel je met “gecodeerd” ?

Bijdrager
    MacUserT

In je Finder kun je met Ctrl-muisklik in het pop up menu je schijf coderen (encrypten). Je vult dan een wachtwoord in en alleen met dat wachtwoord kun je nog bij de disk. Helaas, het heeft even zonder wachtwoord gewerkt en nu vraagt de schijf weer een wachtwoord. Met het mij bekende wachtwoord lukt het niet meer.

Bijdrager
    GoeieDag

Werkt alleen in ML 10.8, dacht ik.

Bijdrager
    MacUserT

Klopt, maar nu ben ik het haasje, want ik krijg de schijf niet meer toegankelijk. Ik had gehoopt dat iemand zou weten hoe je dit kunt opheffen zonder de schijf te formatteren. Trouwens, ik krijg de hele schijf niet meer te zien.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Vul eens niks in bij het wachtwoord en druk dan op enter.

Bijdrager
    MacUserT

Bedankt voor de tip, maar zo eenvoudig is het ook weer niet. Je kunt alleen op de “Ontgrendel” knop drukken als je iets van een wachtwoord invult. Een leeg veld gaat niet. Sorry.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.