12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    CorMac

Schijf capaciteit melding

Sinds gisteren krijg ik de volgende melding terwijl mijn schijf nog lang niet vol is (490 GB beschikbaar)

Het gaat in dit geval over een .avi bestand.
    Na het wegklikken van de melding ga ik naar de doelmap “Downloads” en daar staat het bestand: voorbeeld.avi.download
    Als ik .download verwijder en de extensie naar .avi verander dan krijg ik een submap (om het zo maar even te noemen) met daarin het avi bestand en een info.plist.

Enig idee waarom ik die melding in eerste instantie krijg?

Bijdrager
    Haike

Kennelijk kan jouw safari niet goed zien hoeveel ruimte er is. Ik zou safari er opnieuw op zetten en kijken met hetzelfde bestandje hoe het dan gaat.

Bijdrager
    johnkeates

Ik zou NIET met safari gaan rommelen, maar kijken of je de Download map niet anders kan instellen.

Start Safari, ga naar het Safari menu, ga naar voorkeuken/preferences, ga naar Algemeen/General, en kies de map uit waar gedownload moet worden. Kies een map waar je gewoon bestanden in kan opslaan.

Bijdrager
    App69

Als Safari open staat gewoon cmd + , intoetsen. (Command plus Komma)
    Dan ben je direct bij voorkeuren.

Bijdrager
    CorMac

Hoe ik bij de voorkeuren moet komen wist ik al wel:) De downloadlocatie wil ik gewoon laten staan op “downloads”. Veranderen van de locatie vind ik geen optie, want het heeft altijd gewerkt en moet dus ook niet het probleem zijn. En aan de grootte van de inhoud kan het ook niet liggen want er heeft wel eens meer data in gestaan.

Bijdrager
    johnkeates

Zet je mening opzij, en doe het gewoon, dit is troubleshooting, niet ‘voorkeuren vastleggen voor de rest van je leven’.

Als een andere locatie werkt, weet je dat het aan de locatie ligt, als een andere lokatie ook niet werkt, weet je dat het aan je schijf, of aan safari ligt. Je moet informatie vergaren, zomaar ‘wat dingen doen’ of ‘een magische oplossing nemen’ bestaat niet in een probleemoplossingsproces.

Bijdrager
    App69

Zoals johnkeates zegt.

niet ‘voorkeuren vastleggen voor de rest van je leven’.

Inactief
    Anoniem

Als je rechts klikt op het document dat wil downloaden kun je Save As… doen, en dan kun je tijdelijk een andere locatie kiezen, bv je Desktop.

Bijdrager
    CorMac

Rechtsklik, save as is been optie als ik dat probeer. Kan er enkel met links op klikken en da n gaat het dus naar de downlocatie die in de voorkeur s weergegeven. Ik heb de downloadlocatie nog niet veranderd maar heb net wel een bestand gedownload zonder de melding te krijgen. Ik zal nu dadelijk eens een aantal files dowloaden en kijken of er dan wel een probleem is. Misschien dat het aan het aantal files en het daarbij behorende totaal aan GB.

Bijdrager
    CorMac

De afgelopen dagen verschillende files gedownload en de ene keer krijg ik de melding wel en de andere keer niet. De download locatie veranderen heeft ook niets uitgehaald.

Bijdrager
    Haike

Wat gebeurt er als je een andere brouwser gaat gebruiken? Fire fox of iets dergelijks… met natuurlijk dezelfde download locatie..

Bijdrager
    bassbug

Hee, deze foutmelding krijg ik ook sinds ik OS X update 10.7.3 op heb gezet…

Word er wel goed chagrijnig van! :angry:

Is er al een oplossing hiervoor gevonden?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.