11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    leavestone

Schift + appeltje + 4

Fototje maken van iets op je desktop (sellectie door slepen met je muis loslaten is foto)

als je spacebar indrukt dan kan je foto’s van hele opjecten frames maken. leuk dat camera-tje

dat werkte perfect allen heb ik nu een klein probleempje inplaats van jpg krijg ik nu ineens pdf files.

Waar kan je dit wijzigen?

Bijdrager
    nankovic

Je kan in vele fotobewerkingsprogramma’s van een pdf een jpg maken. Makkelijkst is misschien via “Preview/Voorvertoning” en dan “exporteer..”, kies daar je “jpg”.
    Ook zijn er wel scriptjes die het meteen voor je omzetten. Daar weten anderen vast meer van.

of begrijp ik je verkeerd?

Moderator
    Adriaan Mol

Met het programma Snapz kan het ook. Er is trouwens al eerder een een topic hierover geweest.

Trouwens is PDF beter en platform onafhankelijker als TIFF (wat het voorheen was).

Adriaan

Bijdrager
    thd

beter als TIFF….
    alleen zijn de pdf-bestanden die je zo krijgt in verhouding veel te groot. Een vergelijkbaar pdf-bestand via distiller/acrobat kun je gemakkelijk reduceren tot de helft zonder merkbaar kwaliteitsverschil.

Bijdrager
    warnerraven

Snapz schrijft inderdaad weg sinds OS X.2 in een pdf formaat. Het is me niet gelukt dat te veranderen. Ikzelf heb dat naast me neergelegd en eigenlijk werkt pdf prima in Photoshop e.d.

Bijdrager
    leavestone
    ”warnerraven”

Snapz schrijft inderdaad weg sinds OS X.2 in een pdf formaat. Het is me niet gelukt dat te veranderen. Ikzelf heb dat naast me neergelegd en eigenlijk werkt pdf prima in Photoshop e.d.

Thanks ik dacht al dat ik zelf een beetje delerium was geworden:?

Maar dankzij jou post ben ik weer met beide benen op de grond, ik had de zelfde ervaring maar na de vorige twee post begon ik aan mezelf te twijfelen. 8) het is gewoon weer even wennen dan maar.:wink:

Bijdrager
    Aqua1

In Tinkertool dacht ik er iets over gelezen te hebben. Inderdaad kun je hiermee het formaat aangeven. Lijkt me makkelijker dan eerst te moeten converten. Tinkertool staat op versiontracker.

Bijdrager
    michelvdb

TinkerTool maakt alleen mogelijk om instellingen die OS X ingebakken krijgt aan en uit te zetten. Het verandert niets aan het systeem en is daarom een veilig programma. In Jaguar kan je niet kiezen in welk formaat de schermafdrukken bewaard worden, die zijn steeds .pdf. Daarom kan TinkerTool die ook niet wijzigen.
    Hoe verder OS X ontwikkeld wordt hoe meer opties van TinkerTool niet selecteerbaar worden. Wie 10.0 of 10.1 heeft kan meer instellen dan wie met 10.2 werkt. Het verschil zit vooral in de Systeemvoorkeuren die uitgebreider worden.

Bijdrager
    MacX

Gewoon openen in voorvertoning en exporteren als (wat je maar wilt).

Bijdrager
    Walkingfingers

use Snatcher (freeware) and your free to save http://www.plessthan/com/software

Bijdrager
    Torz
    ”mike”

use Snatcher (freeware) and your free to save http://www.plessthan/com/software%5B/quote:51dadae045%5D

Dit Werkt perfect :) :) :)

en dit is de goeie link

http://www.efritz.net/software.html

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.