14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    BasWesterhof

Scheurtjes witte MacBook

Hallo,
    Ik heb in 2010 een nieuwe witte Unibody MacBook gekocht. Toen ik hem zonet een beetje schoonmaakte, zag ik ineens dat er een paar scheurtjes bij de scharnieren zitten (zie foto). Een vriend van mij, met dezelfde MacBook, heeft dit probleem ook.
    Zou ik hier ook wat aan kunnen doen?

Een paar maanden geleden liet de onderkant van de MacBook ineens los, deze hebben ze toen gratis vervangen. Is zoiets hiermee ook mogelijk?

Alvast bedankt,
    Bas.

Bijdrager
    Afroman

Ik zou sowieso terug gaan. Voor de generatie ervoor was er een gratis garantieprogramma opgezet voor kapotte cases. Maar ik weet niet of het geldt voor deze generatie. Maar niet geschoten is altijd mis.

Een antwoord van niks, maar toch wel waar.

Bijdrager
    LighScan

Je kan proberen dit te laten herstellen in een APR – of de Apple Store in Amsterdam. Het is een zeer gekend probleem, en eigenlijk een fabricagefout. Desondanks heeft Apple het probleem niet officieel “herkend”, en dus geen Replacement Program opgesteld.

Sommige APR’s zouden het desondanks ook buiten de garantie herstellen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb hier 2 dezelfde macbook’s en allebei hetzelfde, waarschijnlijk iets tussen gezeten bij het dichtklappen een papiertje kan het al laten scheuren. En als je nadenkt en denk aan dat gelukkige moment dat je die macbook uitpakte zat er een plastic papiertje van 2mm tussen dus waarschijnlijk toen al ingescheurd.

Bijdrager
    BasWesterhof

Bedankt voor de reacties! Ik heb deze MacBook in oktober 2010 gekocht, dus er zit geen garantie meer op. Ik ga volgende week wel even langs een iCentre in Assen of Emmen, misschien willen zij het gratis repareren.
    Maakt het trouwens ook uit dat ik hem gekocht heb bij de Dixons, en niet bij een APR?

Geblokkeerd
    Anoniem

ja, een APR is gewoon een winkel die alleen maar Apple verkoopt. dus als je het wil laten repareeren zul je moeten betalen behalve als je het daar heb gekocht wat je niet hebt gedaan.

Bijdrager
    BasWesterhof

Dus als ik naar een iCentre ga, moet ik sowieso betalen voor de reparatie?

Bijdrager
    Perspective

Tenzij je hem bij die iCentre hebt gekocht.

In Nederland is de winkelier waar je de koop overeenkomst mee afsluit verantwoordelijk voor je garantie. Dus als je wilt dat deze eventueel onder de garantie word gerepareerd (coulance) Moet je naar de winkel waar je hem hebt gekocht.

Bijdrager
    BasWesterhof

sorry, dubbele post.

Bijdrager
    Perspective

Ja, tenzij je hem bij iCentre hebt gekocht.

Bijdrager
    BasWesterhof

Oké, bedankt! Ik ga komende week naar de Dixons, misschien kan ik met hun iets regelen.

Bijdrager
    Jhingha

Dixons geeft vanaf heden, standaard 3 jaar garantie.

Bijdrager
    MacBeer2

Het is een gekend probleem maar geen erkend probleem, dat maakt nogal wat verschil. iCentre zal je sowieso tegen de 80 euro onderzoekkosten voorschotelen, ongeacht of je de machine laat maken of niet. Omdat de officiële garantieperiode al verstreken is zul je voor de reparatiekosten moeten opdraaien. Ik denk een kleine €300,-
    Natuurlijk kun je hier tegen in beroep gaan. Als de machine verder geen schade vertoont en je dus kan aantonen dat je keurig netjes met de machine om bent gegaan dan zou je via een rechtsbijstandsverzekering wellicht de reparatie (gedeeltelijk) van de leverancier (Dixons) vergoed kunnen krijgen. Maar goed, daar moet je dan wel het een en ander voor doen.

Bijdrager
    Moriarty

Aanbieden bij een AASP, en niet bij een APR.

Bekend probleem, is gewoon garantie.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.