27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    victor93

scheurtje in Macbook case, wat nu ?

Dag OMT-ers,

Tot mijn grote schrik ontdekte ik vanmorge een scheurtje in mijn macbook. Nou heb ik al wat op One More Thing rond gezocht en vond Dit.

Het probleem is alleen dat ik zelf wat aan mijn MacBook heb veranderd, namelijk het witte Apple logo achterop mijn MacBook. Die is namelijk niet meer wit maar zwart, zoiets als Dit, alleen dan is het blauwe dus zwart.

Mijn vraag is nu, heb ik nu nog wel garantie dat apple mijn MacBook case wil vervangen?

Gr, Victor.

Bijdrager
    Vodka

De eenjarige beperkte garantie van Apple voor MacBook biedt geen dekking voor schade veroorzaakt door een aantal gebeurtenissen, waaronder ongevallen, morsen van vloeistof of onderdompeling, niet-geautoriseerde service en niet-geautoriseerde modificaties.

Tenzij je kan aantonen dat die scheurtjes dus niet zijn ontstaan door door jouw niet-geautoriseerde modificatie

Bijdrager
    victor93

hoe zou ik dat kunnen aantonen? Het scheurtje zit op het vlak van het toetsenbord en het apple logo zit op de voorkant/achterkant net wat je het noemt. is dat voldoende of moet ik hem alsnog weer wit maken?

Bijdrager
    Ian83

Je kunt hier een nieuwe topcase bestellen en hier staat hoe je deze kunt vervangen. Apple vervangt ze niet meer voor nop, moet je gewoon voor betalen (plus arbeidsuren is dus heel duur).

Bijdrager
    mtooster

zoiets?
    http://blueeyedcreature.net/apple/CrackBook.jpg

Apple vervangt deze zeker wel regelmatig voor nop!
    De topcase van de witte MacBook van m’n vriendin is ook kosteloos vervangen door een ASP. (Was wel binnen de garantieperiode overigens)

Gewoon de store binnenstappen en als brave klant gewoon aangeven wat het probleem is. Volgens mij moet ook wel duidelijk zijn dat jouw modificatie niet hiermee van doen heeft…..

Succes iig!

Bijdrager
    Ian83

Apple deed dat inderdaad voor nop, maar sinds een maandje of 6 niet meer.

Bijdrager
    victor93

lekker is dat! ik ga nog wel een keer naar een APR bij mij in de buurt bellen om te vragen of ze het nog voor niks doen, en anders wacht ik wel af. als ie verder gaat scheuren ga ik hem waarschijnlijk wel vervangen en anders laat ik het bij dit.

Bijdrager
    Ian83

Succes!

Bijdrager
    mtooster

Omdat?
    (ik geloof je wel hoor… ben alleen benieuwd wat de reden is van die beleidswijziging)

Ik zou het in ieder geval gewoon even proberen…. (iets met ‘nooit geschoten….’ :wink: )

Bijdrager
    victor93
    ”mtooster”

zoiets?
    http://blueeyedcreature.net/apple/CrackBook.jpg

ong, alleen bij mij zit dat stukje er nog aan maar de scheur zit er wil. maar in ieder geval bedankt

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet
    ”Ian83″

Apple doet dat nog steeds hoor… als de macbook jonger dan 3 jaar is…

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR
    ”Sullivan”
    ”Ian83″

Apple doet dat nog steeds hoor… als de macbook jonger dan 3 jaar is…

Inderdaad,dat kan ik bevestigen.

Bijdrager
    victor93

hij is uit mid 2007 dus als het goed is zou ie nog gerepareerd moeten worden toch ?

Bijdrager
    Taconew

Waarom deze vraag op het forum plaatsen?

Ik begrijp dat je graag gerustgesteld wordt, maar helaas is er hier niemand op het forum die voor Apple mag beslissen. Bij een APR kunnen ze het product bekijken en hierover oordelen. Ik zou zelf de case niet meer kosteloos vervangen, de reden hiervan geef je zelf al aan:”Het probleem is alleen dat ik zelf wat aan mijn MacBook heb veranderd, namelijk het witte Apple logo achterop mijn MacBook. Die is namelijk niet meer wit maar zwart, zoiets als Dit, alleen dan is het blauwe dus zwart.

Bijdrager
    victor93
    ”Taconew”

Waarom deze vraag op het forum plaatsen?

Ik begrijp dat je graag gerustgesteld wordt, maar helaas is er hier niemand op het forum die voor Apple mag beslissen. Bij een APR kunnen ze het product bekijken en hierover oordelen. Ik zou zelf de case niet meer kosteloos vervangen, de reden hiervan geef je zelf al aan:”Het probleem is alleen dat ik zelf wat aan mijn MacBook heb veranderd, namelijk het witte Apple logo achterop mijn MacBook. Die is namelijk niet meer wit maar zwart, zoiets als Dit, alleen dan is het blauwe dus zwart.

maar het logo zit op de achterkant en de scheur op het toetsenbord vlak, dus dat heeft toch niks met elkaar te maken ?

Bijdrager
    Nicholas

Ik zou gewoon dat logo terug wit maken. Dan zit je safe.

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

Zolang je met je modificatie geen schade hebt veroorzaakt is er niks aan de hand

Bijdrager
    Erwal

Hé, hier heb ik ook last van. Ik dacht dat ik hier maar mee moest leven, maar niet dus. Mooi!:D
    Dus gewoon naar de APR gaan waar ik de MB in 2007 gekocht heb? Of bellen met Apple?

Bijdrager
    Hostyle

Ik zou eerst even bellen met Apple, kijken of zij een casenummer aan willen maken. Volgens mij moet je met dit nummer naar de APR. Zij sturen je MacBook vervolgens naar hun serviceafdeling (intern of extern). Als je geluk hebt wordt het zelfs ter plekke vervangen.

Ga je direct naar een APR en wil je het claimen op je garantie of op het programma van Apple, dan duurt het sowieso langer aangezien de APR nog in contact moet met Apple.

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

Bellen naar Apple heeft geen voordeel. Je APR moet toch je MacBook nakijken en contact opnemen met Apple. In sommige gevallen kun je wel afspreken dat je je MB inlevert als de top case binnen is

Bijdrager
    Hostyle

Aha, ik dacht dat de APR die eerste stap kon overslaan als je al een casenummer hebt en ze dus direct de topcase zouden vervangen.

Bijdrager
    Erwal

Ik ga volgende week wel even bij de APR langs, hoor het dan wel.

Bijdrager
    victor93

ik ben ondertussen weer thuis van vakantie en heb gelijkt de APR in Arnhem gebeld. het enige wat ik moest doen is mijn serienummer van mijn MacBook opsturen en mijn telefoon nummer. het serienummer hadden ze nodig omdat ze dat dan naar apple sturen en daar kunnen ze zien of hij echt niet ouders is dan 3 jaar. gelukkig is die van mij dat pas over een jaar dus kreeg gelijk een e-mail terug dat de case in bestelling stond en ik gebeld word als ie binnen is om een afspraak te maken.

Bijdrager
    Soulshaker
    ”Ian83″

Lol , al 6 maanden niet meer :D
    Niet dus.

Bijdrager
    victor93
    ”Soulshaker”
    ”Ian83″

Niet dus.

misschien doen ze al 6 maanden niet meer alle MacBook vervangen, alleen als ze jongen dan 3 jaar zijn

Bijdrager
    Soulshaker

Volgens mij zijn er na 3 jaar zowiezo geen gratis herstellingen.

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet
    ”victor93″
    ”Soulshaker”
    ”Ian83″

Niet dus.

misschien doen ze al 6 maanden niet meer alle MacBook vervangen, alleen als ze jongen dan 3 jaar zijn

De 1e MacBook is geintroduceerd in mei 2006, dus vanaf mei 2009 vallen de 1e macbooks buiten de 3 jaar…

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.