9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    heintjep

Schermtijd werkt niet

Sorry als ik een nieuw topic aanmaak voor een bestaand probleem, maar ik heb het nog niet kunnen vinden:

Ik probeer al dagen de schermtijd van mijn dochter’s iPhone werkend te krijgen, maar sta op punt de telefoon het raam uit te gooien. Werkt voor geen meter en ik begin onderhand aardig aan mezelf te twijfelen aangezien ik eigenlijk van Apple gewend ben dat dingen gewoon werken…

Probleem is het volgende: Ik heb schermtijd ingeschakeld op mijn dochter’s iPhone. Ik heb het volgende ingesteld

1) Apparaatvrije tijd
    2) Applimiten
    3) Communicatielimieten
    4) Beperkingen

Nu lijkt het erop dat alleen de beperkingen effectief werken. Mijn dochter zit vrolijk in de apparaatvrije tijd nog op haar telefoon, of gebruikt vrolijk apps waarvan de maximale tijd al lang verstreken is… Ik wordt er gek van. Heb alle instellingen al 100x uitgezet en opnieuw geconfigureerd, zonder enig succes.

Zijn er meer mensen die hier mee worstelen?

Bijdrager
    GoeieDag

heintjep op 25 juli 2020 om 11:00
    Zijn er meer mensen die hier mee worstelen?

Blijkbaar niet.

Ik gebruik schermtijd niet, maar ben best benieuwd wat hier misgaat. Niemand met een ervaring/tip?

Bijdrager
    MegaChriz

Toen ik dit in eerste instantie configureerde, merkte ik dat het apparaat nooit om een code vroeg – terwijl ik die wel had ingesteld. Ik kreeg dan alleen een waarschuwing dat de tijd verstreken was, maar ik kon vervolgens de tijd verlengen zonder een code te hoeven intoetsen.

Weet je zeker dat er nooit een waarschuwing komt over het verlopen van de schermtijd?

Ik heb bij ‘Apparaatvrije tijd’ de optie ‘Blokkeer bij apparaatvrije tijd’ aan staan en de ingevulde tijden zijn de tijden waarop beperkingen gelden.

Ik weet niet meer precies welke instelling het gebruik van de code activeerde.

Bijdrager
    SvS

Niet om een of ander, maar ben je er zeker van dat ze jouw schermtijd pincode niet heeft afgekeken?

En Blokkeer bij apparaatvrije tijd aangevinkt?
    En blokkeer bij einde limiet ook?
    Bepaalde apps bij “altijd toegestaan” afgehaald?

Wijzig schermtijdcode dan nog eens even.

Bijdrager
    SvS

Wat ik wou zeggen: het werkt hier wel.

Bijdrager
    heintjep

<p class=”cite”>MegaChriz op 26 juli 2020 om 20:54</p>
    Weet je zeker dat er nooit een waarschuwing komt over het verlopen van de schermtijd?
    Ik heb bij ‘Apparaatvrije tijd’ de optie ‘Blokkeer bij apparaatvrije tijd’ aan staan en de ingevulde tijden zijn de tijden waarop beperkingen gelden.

Ja dat weet ik zeker. De blokkeer optie staat aan. dat is het hem nu juist.

Bijdrager
    heintjep

<p class=”cite”>SvS op 26 juli 2020 om 22:33</p>
    Niet om een of ander, maar ben je er zeker van dat ze jouw schermtijd pincode niet heeft afgekeken?

En Blokkeer bij apparaatvrije tijd aangevinkt?
    En blokkeer bij einde limiet ook?
    Bepaalde apps bij “altijd toegestaan” afgehaald?

Wijzig schermtijdcode dan nog eens even.

Ja, ja en ja…. Ik zal volledigheidshalve toch nog eens de code wijzigen.

Bijdrager
    MegaChriz

Bij het zoeken naar een vergelijkbaar probleem, kwam ik onder andere het volgende tegen:

https://www.imobie.com/support/screen-time-not-working.htm

1. Schermtijd in- en uitschakelen (heb je al geprobeerd).

2. Apparaat herstarten.

3. Datum en tijd van het apparaat automatisch instellen.

4. Iets met toegangsrechten voor WLAN en Cellular.

5. Alle instellingen van het apparaat terugzetten naar de standaardinstellingen. Bij deze laatste optie ben je misschien een tijd bezig om het apparaat naar wens opnieuw in te stellen.

Bijdrager
    SvS

Heb je nog garantie of zo, wellicht kan Apple Support meedenken, mocht bovenstaande ook nog steeds niet goed uitpakken. Ik heb daar ook goede ervaringen mee.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.