6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Geert

Schermproblemen

Ik heb zojuist mijn Mac mini met de laatste OS ge-update met een beveiligingsupdate (2018-001). Deze stond klaar in de app store. Bij het updaten zag ik al steeds witje puntjes op het zwarte scherm waarbij je moet wachten totdat de update klaar is. Het leek wel zo’n oude Windows screensaver. Daarnaast viel het beeldscherm regelmatig op zwart.

De puntjes zijn na de update helaas niet weg en het scherm valt regelmatig uit. Soms is er weer een paar minuten niks aan de hand. Het ligt niet aan het scherm, ik heb er ook iets anders op aangesloten en daar gaat alles prima. Heeft het iets te maken met beeldscherm instellingen?

Het begint dus met witte puntjes die in een paar seconden erger worden en het beeld dan uitvalt. Dit herhaald zich steeds.

Help!

• Dit onderwerp is gewijzigd 4 maanden, 3 weken geleden door  Geert.

Moderator
    Night

Heb je dit probleem ook

a) Als je bent opgestart in Safe mode

b) Als je bent opgestart in Recovery Mode

c) Als je een nieuwe gebruiker hebt aangemaakt

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 3 weken geleden door  Night.

Bijdrager
    Geert

Bedankt voor je reactie! Ik heb sinds kort een pad voor draadloos opladen op mijn bureau gezet en ik was gisteren mijn telefoon aan het opladen. Vanmiddag de telefoon eraf gelaten en het beeld zag er nu goed uit. Even een paar dagen uitproberen maar misschien was dat de boosdoener wel! Wie weet heeft de Mac mini wel last van de draadloze oplader als de telefoon erop ligt.

Moderator
    Night

Laat me raden….. Die heb je in Wenen op het vliegveld gekocht?

Maar even zonder gekheid: Het kan inderdaad dat de coils in die pad dusdanige storingen of electromagnetische straling veroorzaken dat je scherm erdoor beïnvloed wordt.

Moderator
    Night

Laat me raden….. Die heb je in Wenen op het vliegveld gekocht?

Maar even zonder gekheid: Het kan inderdaad dat de coils in die pad dusdanige storingen of electromagnetische straling veroorzaken dat je scherm erdoor beïnvloed wordt.

Bijdrager
    Geert

Haha, nee wel van Samsung, misschien is dat het;)

Ik heb gisterenavond ook niks gemerkt. Ik kijk het even een week aan en dan weer eens opladen en kijken wat er gebeurd. Dan weet ik waar het aan heeft gelegen. Was even bang dat het misschien de videokaart van de mini was.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.