12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Delta

Schermprobleem MacBook Pro

Hallo allemaal,

Zo’n 3 weken geleden viel mij iets op aan het scherm van mijn 13′ MacBook Pro. Als ik bijvoorbeeld een zwarte wallpaper heb op de achtergrond dan zie ik op een bepaalde plek een lichte “streep” zal ik het maar noemen. Het lichtere stuk lijkt een korte streep die 3 plaatsen heeft die echt opvallen.
    Wat zou dit kunnen zijn? Ik vind het best irritant want het valt me altijd op en het is ook te zien als ik bijvoorbeeld een film kijk op mijn MBP bij donkere scènes.

Mvg,

Delta

Bijdrager
    Pieterr

Misschien kun je een foto plaatsen? Dat maakt het iets duidelijker wat je precies ziet.

Bijdrager
    rtgrs

LCD of LED? Zou backlight kunnen zijn in het geval van LCD.

Bijdrager
    Delta

Het is een LCD display geloof ik, de MBP is uit midden 2009. Het scherm is trouwens al eens vervangen geworden in oktober 2009 vanwege een productiefout.

Ik heb net een schermafbeelding gemaakt maar als ik naar onder en boven scroll gaat de streep mee, dus jullie kunnen dat zo niet zien denk ik.

Bijdrager
    Pieterr

Geen schermafbeelding, maar een echte foto. Met je mobiel, of met een camera.

Bijdrager
    juliantomoriati

Ik dacht dat een MBP 13″ uit 2009 standaard led schermen hadden? Ze zijn wel erg herkenbaar want als je er met je neus bovenop zit zie ik inderdaad ook strepen. Maar niet dat het me stoort. Ik ben benieuwd naar je schermafbeelding.

Bijdrager
    Delta

Hehe na veel geklooi is het gelukt om een foto te maken: http://flic.kr/p/8W2LmX

Edit: niet super duidelijk maar mijn vinger wijst het zeg maar aan in de reflectie van het scherm.

Bijdrager
    juliantomoriati

Ik denk dat ik weet wat het is, er van uitgaande dat je 13″ MBP een LED scherm heeft.

Ik denk dat een aantal LED lichtjes defect zijn die in hetzelfde rijtje liggen. Ik heb dit ook met mijn LED tv gehad en de reparateur zei dat dat de oorzaak was (mocht dit niet het probleem zijn, dan ben ik voorgelogen door de reparateur :grin:).

Je gaf al aan dat je MBP eerder gerepareerd was aan het scherm. Heb je hier nog een bon van, of viel deze reparatie binnen de garantietermijn? Als je een bon hebt en je MBP is korter dan 12 maanden gerepareerd, dan geeft deze reparatiebon nog eens garantie op de reparatie, dus kun je zonder kosten het scherm laten repareren/vervangen.

Edit: ik zie nu dat je reparatie in oktober 2009 was, dat is is langer dan 12 maanden geleden, jammer, maar misschien kun je het proberen.

Bijdrager
    Delta

Hij heeft inderdaad LED lampjes, heb even de specs opgezocht op de apple site.
    Balen als het dat is want het scherm is 13 maanden geleden vervangen, dus net een maand over de garantie…misschien toch maar even langs de APR gaan.

Bijdrager
    Macosxachist

Zou ik zeker doen: zo’n beeldscherm hoort jaren mee te gaan.

Bijdrager
    Delta

Helaas, ik ben bij de APR langsgegaan, maar als ze hem maken kost me dat zeker 340 euro:cry:
    Ze maken het niet gratis omdat op het vervangen onderdeel maar 3 maanden garantie zit en de MBP is ook over zijn jaar garantie heen. 340 euro kan deze studente helaas niet zo even uit haar beurs halen, dus moet ik er maar mee leren leven. Bedankt voor jullie reacties.

Lid
    lEl

Het is een LCD Met LED backlit, geen LED scherm ;-). Geen ledjes kapot dus, aangezien ze 1 grote led achter je beeldscherm plaatsen

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.