4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    McMeller

Schermgrootte/resolutie/ppi

Schermgrootte, resolutie en ppi hangen ongeveer met elkaar samen als wattage, ampère en volt bij stroom. Het komt neer op een keersom.

Ik kan het toch niet helemaal volgen. De iPhone Xr spreekt mij vooralsnog het meest aan als eventuele opvolger van mijn 8 Plus, dus ik ben de specificaties aan het vergelijken.

Allereerst, de iPhone Xr heeft 326 ppi tegenover 458 ppi op de iPhone X en Xs. Het scherm is iets groter maar heeft een lagere resolutie. Hoe erg is dat?

De iPhone 6, 6s, SE, 7 en 8 hebben ook 326 ppi. De Plus-modellen in deze series hebben 401 ppi. Ik heb altijd gedacht dat de ppi op de normale en de Plus-serie gelijk was, zodat de schermen even goed van kwaliteit zijn.

Wat mag ik nou verwachten van een iPhone Xr? Een even zo mooi beeld als de iPhone 8? Wat in mijn beleving niet onderdoet voor de iPhone 8 Plus?

Bijdrager
    TheBigZ

McMeller op 13 september 2018 om 21:38
    Wat mag ik nou verwachten van een iPhone Xr? Een even zo mooi beeld als de iPhone 8?

Precies.

Moderator
    Night

Ik denk zelfs mooier. Die nieuwe ‘Retina’ LCD schermen, i.c.m. TrueTone, schijnen echt een supermooi beeld te geven.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

ik denk ook mooier. resolutie maakt niet meer uit als het retina is, het verschil zie je dan toch niet. de verbetering zit hem in truetone en kleurruimte en zo

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.