4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    McMeller

Schermen via dock wisselen steeds

Geen groot probleem maar enigszins frustrerend. Op mijn MacBook Pro (13-inch, 2016, Four Thunderbolt 3 Ports) zijn via een Thunderbolt 3-dock (Startech TB3DK2DPPDUE) twee identieke beeldschermen aangesloten. Vrijwel elke keer als ik het dock opnieuw verbindt, moet ik de rangschikking weer omkeren en zijn de wallpapers gereset. Al met al is dat zo’n tien keer per week. Wie komt dit bekend voor en is er een oplossing voor?

Bijdrager
    pannekoek

Ja, dat is heel herkenbaar, hier zonder dock. Ook het inconsequent terug zetten van een FHD resolutie op 4k schermen na een herstart of koude boot, en het glitchen van het scherm na het ontwaken uit de sluimerstand. Ik heb nog geen oplossing gevonden.

… als je de kabels labelt, en ze aansluit zoals de mac denkt dat het “moet”, is je probleem dan niet opgelost?

Bijdrager
    McMeller

Je zegt dus eigenlijk: check eens of het nog gebeurt zodra je de kabels wisselt?

Bijdrager
    pannekoek

Ja, als telkens links en rechts worden omgewisseld, sluit rechts dan als links aan en kijk of je de problemen dan nog hebt. Kennelijk geeft het OS voorkeur voor 1 monitor, misschien omdat die sneller reageert op de edid, of misschien is het gewoon door Apple notoir slecht geprogrammeerd en blijf je de problemen houden. ’t Kan geen kwaad om de weg van de minste weerstand te kiezen in dit geval.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.