6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Mrwhoopie

Schermdeling werkt niet meer.

Sinds kort werkt mijn schermdeling niet meer,de Macs zien elkaar nog (iTunes,…) en in Finder zie ik ook iedereen staan,als ik dan “deel scherm” aanklik zie ik ze verbinding maken en dit blijft maar duren,op geen enkele Mac staat er een firewall aan.
    Ik heb helemaal niets gewijzigd in de Setup en nu ineens werkt het niet meer…

Bijdrager
    fatboysmart

Probeer maar eens je WiFi router te herstarten… dat wil nog wel eens helpen.
    Ik ga er tenminste vanuit dat je via WiFi probeert te verbinden?

Ook al eens alle betrokken Macs opnieuw opgestart?

Bijdrager
    Mrwhoopie

2 van de 4 zijn indd wifi,alle Macs zijn opnieuw opgestart en hebben alle updates binnen,ik zal straks eens de TC opnieuw opstarten;)
    Thx

Bijdrager
    Mrwhoopie

Helaas na een reset van de TC nog steeds geen schermdeling:(

Bijdrager
    ebasic

Ik heb sinds enkele dagen hetzelfde probleem. Ik zie m’n Mac Mini (Lion) nog steeds in Finder en kan nog steeds aan de gedeelde bestanden (heb niet getest of ik nog kan schrijven), maar ik krijg de schermdeling niet meer aan de praat op m’n MacBook (Mountain Lion)…
    Alles herstart en het werkt nog steeds niet. Ook de firewall uitgeschakeld en opnieuw geprobeerd, maar nog steeds niks…
    Iemand een mogelijke oplossing hiervoor?

Bijdrager
    Blieper

Ik had hetzelfde nu na al een tijdje Mountain te draaien en heb nu 10.8.2 draaien en dacht dat het wel verholpen zou zijn, maar dat blijkt niet zo, maar….

In mijn menu Contacten is schermdeling inderdaad ‘Grayed out’ oftewel grijs dus niet selecteerbaar, maar in het Berichtenvenster kan ik wel een naam selecteren en dan bij het Facetime icoon rechtsboven klikken en iets langer vasthouden en dan krijg ik daar wel de optie Deel mijn scherm of Deel het scherm van ‘xnaam’ en dat werkt wel van beide zijde. Dus ik weet niet of iemand hier voordeel mee heeft. Maar ik hoop dat het in de toekomst ook via het menu gewoon te selecteren is.;-)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.