10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    EMB

Schermdeling via 'berichten'

Beste OMT’ers

De applicatie “berichten” heeft (in samenwerking met Facetime) het iChat overgenomen. Naar mijn mening een heerlijke app.
    Helaas is bij deze applicatie de schermdeel functie uitgeschakkeld. Tenminste bij mij kan ik deze niet toepassen met andere macgebruikers.

Mijn vraag, hoe kan ik deze functie toch weer draaiende krijgen (via berichten), want ik kan zoals ik net al aangaf GEEN schermdeling op afstand doen. Ik gebruikte het dagelijks, dus zou fijn zijn als ik het weer terug zou krijgen.

Alvast bedankt voor alle reacties.

Groet,
    Emile

Bijdrager
    iMad

AiM account aangemaakt bij Berichten, via voorkeuren en accounts?

Bijdrager
    EMB

Hallo iMad,

Helaas dat had ik inderdaad ook al.. maar tevergeefs werkt het nog steeds niet..
    Nog andere mogelijke oorzaken/ tips?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Targaryen

Misschien zorgt je firewall voor obstructie? Ik kon ook geen schermdeling doen met een vriendin. Achteraf bleek dat haar Firewall die bewuste poort blokkeerde.

Bijdrager
    GoeieDag

Little Snitch actief?

Bijdrager
    EMB

Bedankt voor jullie reacties.

Helaas zie ik niets in de firewall staan wat de schermdeling zou moeten tegen houden..
    Ik zal eens informeren bij de persoon in kwestie of deze misschien iets fout heeft staan.

Wordt vervolgt…..

Bijdrager
    johnkeates

Firewall (en NAT) zit niet alleen op je computer he… Alles vanaf je externe (WAN) adres tot aan je computer zou je dan moeten controleren.
    Ik dacht dat Messages/Berichten tegenwoordig niet meer via Apple een passive bridge op kon zetten, en alleen werkt met NAT-PMP op je router.

Wat je kan doen is de logs even nakijken, want vaak staat er gewoon wel een berichtje gelogd over capabilities die om redenen wel/niet beschikbaar zijn. Als je bijv. een peer-to-peer verbinding moet opzetten voor schermdeling zou het best kunnen dat een van de twee, of allebei de kanten daar dus NAT-PMP ondersteunende NAT processors voor nodig hebben.

Inactief
    Anoniem

Hey!,

Onder Mountain Lion werkt schermdeling via iMessage wel nog gewoon. Ik heb het wel eens gebruikt op een LAN via Bonjour.

Voor de relevante poorten:

http://support.apple.com/kb/ts1629

Bijdrager
    EMB

Oke, helaas werkt het nog steeds niet. Ik heb ook gewoon mountain lion en gebruik dan ook een aim-account…
    Erg jammer… ben benieuwd waarom het wel bij jou lukt en niet bij mij!

Enfin, verder puzzellen zullen we maar zeggen!

Bedankt voor de info!

Bijdrager
    iMad

Heb jij Yosemite al geïnstalleerd, daar kan je nu via Berichten ook schermdelen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.