6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Sipke

schermdeling Mac A Mac B (per ongeluk) loopt vast

Hallo,

Ik had op mijn Macbook schermdeling geactiveerd om mijn Mac Pro te kunnen bedienen. Zat later achter mijn Mac Pro en wilde toen mijn Macbook scherm zien dus activeerde ook daar schermdeling. Ik was echter vergeten dat schermdeling daar ook nog aan stond. Twee macs die bij elkaar schermdeling aan hebben staan leidt tot twee hangende machines met eindeloze venster-in-venster taferelen.

Beide machines reageerden totaal niet meer, alleen de muiscursors bewogen nog. Dockanimatie deed het ook niet.

De vraag is nu: hoe doorbreek ik zoiets? Dichtklappen van de macbook loste het niet op, ook al ging die uiteindelijk toch een keer in de slaapstand.

Iemand een idee? Bijvoorbeeld een toetsenbordcombinatie waarmee ik een Forceer Stop op schermdeling kan doen?

Dank!

Bijdrager
    Wijtze

Kun je een van de machines niet gewoon rebootten?
    Desnoots via de aan-/uitknop..

Bijdrager
    Sipke

Uiteraard, dat kan en dat heb ik uiteindelijk ook gedaan. Dan gaan echter wel gegevens verloren in openstaande programma’s. Dus voor het geval dat ik nogmaals zoiets doms doe, wil ik graag weten of er in zo’n freeze modus toch manieren zijn om schermdeling geforceerd te stoppen.

Bijdrager
    Olaf Klemann

Ik denk dat even loskoppelen van het netwerk (bij WiFi dus de router of modem uitzetten) zou moeten werken.

De computers zullen dan na een tijdje aangeven dat er geen netwerk beschikbaar is.
    Het lijkt me dat het verversen van de gedeelde schermen dan ook stopt.

Met geforceerd stoppen (appletje-alt-esc) dan schermdeling stoppen.
    De rest van de programma’s op de beide computers blijven gewoon draaien.

Na het stoppen van schermdeling kan het netwerk weer aangekoppeld worden.

Moderator
    Night

De laaste lijkt me inderdaad ook de meest charmante methode.

Bijdrager
    Sipke

Perfect Olaf, dank. Daar was ik naar op zoek!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.