5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    CornelisPrul

Schermdeling lukt niet over internet

Goedenavond,

Onlangs heb ik een nieuwe macbook pro gekocht. Deze gebruik ik vooral thuis en logisch onderweg. Op kantoor staat een iMac welke ik puur zakelijk gebruik. Nou wil ik ’s avonds thuis werken met m’n macbook op m’n iMac, met schermdeling. Dit lukt echter niet, ook nadat ik half youtube bekeken heb en ook op dit forum heb gezocht. Teamviewer werkt wel maar dit wil ik liever niet gebruiken hiervoor.

Ik heb geen idee wat ik fout doe, heb de firewalls oa uit gezet, alle instellingen nagekeken. Via het lokale wifi netwerk lukt het wel, maar niet vanaf thuis. Dezer foutcode krijg ik elke keer: “Communiceren met ‘*ip adres*’ is mislukt. Controleer of de externe computer beschikbaar is en of schermdeling niet door de firewall wordt geblokkeerd.”

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel? Zo niet dan hoor ik graag hoe ik het anders moet formuleren of waar ik naar moet kijken.

Bij voorbaat dank.

Bijdrager
    Psyrael

Ik lees dat je Firewalls uitgezet hebt (op de Macs ga ik even vanuit), maar ik lees niets over Port Forwarding. Heb je dat wel gedaan? Je zult in de Router op je werk Port Forwarding in moeten stellen zodat hij de nodige poorten voor Apple Remote Desktop openzet naar buiten.
    Alle verkeerd wordt op dit moment namelijk tegengehouden door de NAT Firewall in de Router/Firewall op je werk.

Kijk hier welke poorten je open moet zetten: http://how2s.org/index.php/Howto_get_Apple_Remote_Desktop_to_work_behind_a_router
    Slim is om dit wel IP based te doen zodat jij er alleen vanaf je thuis IP bij kan. Anders is het weer gevoelig voor hackers/bots.

Bijdrager
    Psyrael

Oh en ik hoor je meteen al vragen: “Waarom werkt Teamviewer wel?”. Dat komt omdat Teamviewer een techniek gebruikt waardoor alle verkeer over poort 80 gaat. De exacte werking ervan weet ik niet maar ik weet wel dat het altijd werkt ongeacht Routerinstelling.

Bijdrager
    SunKeeper

Teamviewer werkt met een database op hun eigen servers.

Daarom zie je die code + wachtwoord. Achter de schermen bij Teamviewer is dat gekoppeld aan de IP-adressen waarop de machine zich bevindt. Verandert het IP, dan geeft de software op de betreffende machine dat door aan de servers.

Verkeer gaat verder over poort 80, die poort is overal open, daarom hoef je niet te forwarden.

Bijdrager
    CornelisPrul

Ok bedankt alvast voor de reacties, ik zal laten weten als het gelukt is.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.