3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    bonestaak

schermdeling hoe in te stellen dat wachtwoord mee gaat?

Ik heb een raspberry die ik (ga) gebruiken voor domotiga. Ik heb geprobeerd met schermdeling om contact te leggen met de raspberry. Ik wordt er meteen uitgegooid. Er moet een wachtwoord meegegeven worden. Ook even Jollyfastvnc geprobeerd maar hetzelfde, maakt geen contact.

Omdat nagenoeg alles wat je met google op VNC en Raspberry zoekt met een peecee gebeurd heb ik maar eens een sessie via parallels gestart en daar op UltraVNC gedownload.
    En ja hoor adres invoeren 192.168.0.116:1 dan vraagt hij om het wachtwoord en ik krijg de framboos te zien. Dus het spulletje draait wel. Het is dus de configuratie van de VNC viewers onder MAC. Nu moet ik alles dus via parallels doen, kost veel processorkracht, dus ik zou toch graag onder mac dit willen doen.
    Vraag is dus hoe schermdeling in te stellen dat ik ook een wachtwoord mee kan geven? Desnoods via Jollyfastvnc.

Moderator
    Poezenbeest

Is het een idee om het eerst zonder wachtwoord te proberen?

Bijdrager
    bonestaak

Ja dat is natuurlijk het eerste wat ik gedaan heb. En bij de windows varianten krijg je dan een volgend scherm waar om een wachtwoord gevraagd wordt. Dat mis je dus in de Mac versies. En bij Jollyfastvnc is het zo dat je direct geweigerd wordt, je krijgt niet eens de kans om te lezen wat de statusregel aangeeft.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.