11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Oppie

Schermafbeelding probleem -OPGELOST

Nadat ik ook een paar keer het effect van het verdwijnende-schermafbeelding-bestandje ben tegengekomen (zie deze topic), heb ik nu iets nog vreemders: als ik een selectieve afbeelding maak, dus appeltje+shift+4, dan wordt de afbeelding vergroot, en wel hoe kleiner het selectieveld, hoe meer de vergroting is. Selecteer ik het hele scherm, of gebruik ik appeltje+shift+3, wat hetzelfde is, dan is de afbeelding normaal.

Kunnen jullie kijken of dit ook bij jullie zo is, en/of weet iemand al een oplossing?

Volumebevoegdheden hersteld; zowel op een iMacG4 als ook op een iBookG3 met beiden 10.3.9.

Bijdrager
    Esquare

Nee, dat gebeurt bij mij niet. Je hebt niet toevallig in Voorvertoning de optie aangeklikt dat elk bestand opgeschaald moet worden naar de grootte van je beeldscherm?

Bijdrager
    Buzz

Het klinkt gewoon alsof je in Preview -> Preferences -> PDF, de schaalinstellingen hebt veranderd.
    Of staat deze nog gewoon op 100% en is het iets anders?

Bijdrager
    Oppie

Nee jongens, dat is het niet, helaas. Ook als ik het PDF-je in Reader of Safari open krijg ik dezelfde vergrootte afbeelding.

Bijdrager
    sedikit

Dag Oppie!

Gewoon voortaan SnapNDrag gebruiken : http://www.yellowmug.com/ (= gratis)
    Groet!

Bijdrager
    Oppie

Ja bedankt Sedikit, dit doe je wel vaker: iemand heeft een probleem met een OS feature, en dan ga je ‘m derde partij spul adviseren. Kun je me wel gelijk XP aanraden, want ben ik ook van dit probleem af…:?

Ik ben niet zo weg van dit soort progjes en ten tweede had ik graag een oplossing voor deze zaak. Dus iemand…?

Bijdrager
    Buzz

Even voor de duidelijkheid, om alle voor de hand liggende dingen uit te sluiten: Als je de PDF opent in Adobe Reader, en je zet de vergroting op 100%, dan zie je de pixels nog steeds uitvergroot?
    Vreemd probleem hoor…

Bijdrager
    sedikit
    ”Oppie”

Ja bedankt Sedikit, dit doe je wel vaker: iemand heeft een probleem met een OS feature, en dan ga je ‘m derde partij spul adviseren. Kun je me wel gelijk XP aanraden, want ben ik ook van dit probleem af…:?

Ik ben niet zo weg van dit soort progjes en ten tweede had ik graag een oplossing voor deze zaak. Dus iemand…?

Ik schreef “voortaan”!

Bijdrager
    Oppie

Ok, mea culpa; het lag toch aan de instellingen van Voorvertoning/Preview.

Blijkbaar wordt er met die instelling al rekening gehouden op het moment van het maken van zo’n screenshot; ik kan anders niet verklaren dat de afbeelding ook vernachelt was in Ac.Reader en Safari (met de Schubert PDF plug-in).
    Ook vreemd dat de instellingen op beiden systemen blijkbaar veranderd waren -en ook nog met verschillende instellingen- maar dat zal wel weer een 10.3.9 update ding zijn.
    Ik was trouwens vergeten een andere gebruiker te proberen, dan was ik er zelf misschien toch wel achter gekomen

Iedereen bedankt voor het meedenken! (ook Sedikit, hoor):D

Bijdrager
    computer space

Is het bestand ook te groot wanneer je het opent in Photoshop?
    En als je in Preview exporteert naar bijv TIFF?

Bijdrager
    Joost Krul
    ”Oppie”

Off topic
    Ik refereer naar het multisessie branden, daar al een oplossing voor ?? haha

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.