8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    jasper050

Schermafbeelding op vaste maat maken? [Opgelost]

Is er een mogelijkheid om meerdere schermafbeeldingen te maken op een iMac in bijv. de maat A5. Bedoel als je een schermafbeelding maakt dat er dan direct een A5 kader verschijnt die ik alleen nog maar naar de juiste plek op het scherm sleep.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand geleden door  jasper050.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, die mogelijkheid is er. Maar niet met ‘Schermafbeelding’ van Mac OS zelf.

Daarom zijn er legio apps in de App Store die zich daar op gestort hebben.

Bijdrager
    jasper050

Inderdaad legio. Heb er naar gekeken maar gewoon een simpel programma waar ik eenmalig de maat kan ingeven heb ik eigenlijk niet gevonden. Precise Sreenshot 2 komt wellicht in de buurt maar heeft veel toeters en bellen. Heeft nog geen recensie en om nu € 9 over de balk te gooien.

Bijdrager
    KarelWillem

Er zijn user reviews, en daardoor weet je dat dit niet het pakket voor jou is waarschijnlijk:

So you can use this to make a fixed area screenshot, however you cannot save your custom size and there are limited options. Also, the only way to change the size of the fixed area is with n single clicks on the arrow up and arrow down.

I.i.g.: Er zijn voorgedefinieerde formaten. Je kunt dus niet je eigen formaten daar aan toe voegen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door  KarelWillem.

Moderator
    Night

Ik vond dit nog:

You can use the screencapture tool, part of macOS:

screencapture -x -Rx,y,w,h /path/to/capture.png

x,y is the coordinates of the top-left point of the rectangle,
    w,h is the dimensions of the rectangle,
    -x mutes the capture.

You could wrap this in an Automator workflow or Keyboard Maestro macro and customise it to your desired output.

Bijdrager
    jasper050

@night, dit werkt prima.

Heb de app in het dock gezet en de app bewaard steeds de laatste afmeting die je gebruikt hebt.

Werkt zo prima voor mij, super handig voor mijn doel. Dank 👍

Moderator
    Night

Graag gedaan 🙂 👍

Bijdrager
    KarelWillem

Goeie tip ja.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.