7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    levdr

Schermafbeelding niet meer 'passend'.

Ik heb geen instellingen veranderd maar ineens vandaag zijn mijn schermafbeeldingen anders. Ze passen niet meer naadloos in hun venster. Uiteraard heb ik bij voorkeuren gekeken, maar wat ik daar ook verander, het verandert niet.

Hier is wat ik bedoel. Zo ziet het er nu uit:

maar tot gisteren had ik onder de menubalk alleen maar de kalibratiestrip zonder boven en onder nog een grijze achtergrond.

Iemand een idee hoe ik het weer ‘normaal’ kan krijgen?

Bijdrager
    1984

Dat ligt er maar net aan waar je een screenshot van maakt.

Bijdrager
    levdr

Hmmm, ik geloof niet dat je het helemaal begrijpt (of ik heb het niet goed uitgelegd, dat kan ook – het is al laat… :grin:), maar ik heb alléén van de kalibratiestrip een schermafbeelding gemaakt en niets van de achtergrond meegenomen. Gisteren als ik de schermafbeelding opende, kreeg ik dan ook uitsluitend de kalibratiestrip te zien. Vandaag heb ik boven en onder de kalibratiestrip van dezelfde schermafbeelding ineens grijze vlakken.

Rara hoe kan dat? En: hoe kom ik er weer vanaf?

Bijdrager
    Jojo890

Die ‘grijze’ vlakken zijn gewoon randen van het venster van voortvertoning.

Bijdrager
    levdr

Zucht… ja, ik weet dat dat randen van het venster van voorvertoning zijn. Punt is dat ik ze tot gisteren nooit heb gehad en nu ineens wel. Tot gisteren werd datgene waar ik een schermafbeelding van maakte zonder die grijze randen getoond in voorvertoning. Ik zag dus alléén de kalibratiestrip in het venster en niets anders.

Bijdrager
    LighScan

Heb het experiment eens nagedaan, en inderdaad… Je krijgt het niet meer ‘passend’. Wat enigzins vreemd is, je verliest er kostbare schermruimte mee natuurlijk (al lijkt het me niet zo’n drama;) )

Zelfs met de vensterranden kan je het niet “passend” maken (wel vergroten).

Bijdrager
    levdr

Juist, LighScan! Hehe, eindelijk iemand die het snapt!!!:):) Raar toch? En inderdaad, je kunt het vergroten maar niet meer passend krijgen, althans niet bij die kleine afbeeldingen. Er is nu blijkbaar een minimum dat bepaald wordt door de breedte of hoogte van de afbeelding en verder ‘passend’ inkrimpen gaat niet meer.

Nee, het is ook geen drama, maar wel raar vond ik.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.