8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Laurensblom

Alternatief voor schermafbeelding in Mojave

Schermafbeelding is veranderd. Ik kan niet meer met mijn muis een venster slepen als ik een geselecteerde afbeelding wil maken. Iedere keer moet ik nu vier lijnen verslepen en moet ik de (te kleine) afbeelding weer uitrekken om leesbaar te zijn. Ik zoek dus een oplossing hiervoor met een niet-Apple app of heeft iemand een andere oplossing? Bovendien, na twee maal herstarten om het programma te sluiten merkte ik dat je op de esc-toets moet drukken om schermafbeelding te beëindigen.

Bijdrager
    Shmoo

Annotate review  (iets ouder topic)

Mijn vraag hoe deze app zou werken. Het was de enige feature in Mojave waar ik naar uitkeek.

De app werkt nog steeds op High Sierra (nog niet getest op Mojave) met hier en daar een beperking of bug, Dropbox integratie werkt niet meer vanwege API upgrade. Dus je moet nu vooral de ‘sleep’ -functie gebruiken. Z’n primaire functie, screenshots maken en annoteren doet de app nog steeds prima. Daarna sleep ik de screenshot meestal naar mijn bureaublad of meteen in de browser naar een upload-venstertje (hebben ze bij OMT ook gesloopt) maar op IMGUR werkt het nog steeds prima. Je kunt ook de default commando’s overschrijven zodat je helemaal niets nieuws hoeft te leren.

Bijdrager
    fred44nl

hoe het kan of hoe het komt, weet ik niet, maar Schermafbeelding werkt gewoon zo als het was.

shift + command + 4 en dan kan ik een venster maken / selecteren als voorheen.

nadat de toetsen zijn los gelaten verschijnt er rechts-onder een klein venster, waarmee je verder kunt. als je niets doet, dan verdwijnt het vanzelf.

dit zijn mijn instellingen:

Geblokkeerd
    Anoniem

Er zijn twee methodes. Die van @fred44nl en via het programma Schermafbeelding. Die laatste is inderdaad veranderd zie ik, maar ik gebruik zelf altijd de toetscombinatie en dat werkt gewoon door in een keer een selectie te maken en dan weer los te laten.

Als verbetering krijg je nu een preview rechtsonder in beeld vanuit waar je wijziging aan kan brengen. Die kun je ook negeren, net als op iOS. Werkt beter dan een andere losse app vermoed ik zo.

Bijdrager
    nnsa

De nieuwe (mooie) mogelijkheid in Mojave is Cmd+Shift+5

Daar kan je veel opties kiezen om een schermafbeelding te maken of een schermopname.

Bijdrager
    Laurensblom

Ik zie nu de app Annotate en die werkt zo te zien op de oude manier. Ziet er goed uit. Dank Shmoo!

Bijdrager
    GoeieDag

Kun je niet wat duidelijker zijn?

Want blijkbaar heb je het over het hulpprogrammaatje ‘Schermafbeelding’. Terwijl de genoemde toetsenbord opties gewoon werken zoals eerder.

En je reageert helemaal niet op de bijdragen van anderen hier.

Bijdrager
    Laurensblom

<p class=”cite”>GoeieDag op 27 september 2018 om 14:53</p>
    Kun je niet wat duidelijker zijn?

Want blijkbaar heb je het over het hulpprogrammaatje ‘Schermafbeelding’. Terwijl de genoemde toetsenbord opties gewoon werken zoals eerder.

En je reageert helemaal niet op de bijdragen van anderen hier.

Duidelijker kan ik het niet  :-)

Lees mijn bovenstaande berichten!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.