15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    FreFel

Schermafbeelding

Beste allemaal, wanneer ik een schermafbeelding maak met cmd+schift+4 krijg ik een .png file die ik niet kan doorzenden naar een e-mailadres of een forum. Wat doe ik verkeerd?

Bijdrager
    KarelWillem

Kan je die .png wel gewoon bekijken op je Mac?

Bijdrager
    FreFel

Ja die kan ik openen op mijn Mac. Maar als ik die wil verzenden krijg ik dit: /Users/freddyvanderweyden/Desktop/Schermafbeelding 2016-12-21 om 17.38.58 kopie.png

Bijdrager
    SunKeeper

Bijdrager
    FreFel

Begrepen, hartelijk bedankt. Dom van mij om zelf niet even te gaan kijken bij appeltips.

Bijdrager
    sedikit

Het kan nog gemakkelijker;
    -Als je in de .docx de x weghaalt, dan wordt het .doc, en is dat document eventueel ook door anderen te openen die moeite hebben met .docx te openen.
    -Hetzelfde geldt voor .png: zet .jpg achter de Schermafbeelding, of , als er .png staat, vervang .png door .jpg.

Bijdrager
    FreFel

Hartelijk bedankt. Zo kinderlijk eenvoudig.

Bijdrager
    computer space

Laat png alstublieft staan. Bij schermshots net zo groot als jpeg, maar veel strakker. Knap als je nog een programma kunt vinden dat geen png herkent.

Bijdrager
    SunKeeper

Alleen is een screenshot dan zo stervensgroot dat je het geen kant meer op krijgt. Niet per mail versturen, niet publiceren zonder dat alles vierkant in de stroop stropt.

Enfin.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik snap nog steeds niet helemaal waarom een screenshot met .png niet verstuurd kan worden.

Een compleet Full-HD scherm is maximaal ± 800 KB. Dat verstuur je mobiel zelfs nog moeiteloos.

Bijdrager
    SunKeeper

Is het dan tegenwoordig kleiner?

Een beetje screenshot kom ik hierop uit:

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is dan ook geen full-HD. Maar 9,5 MB?! WTF.

Wel leuk; als ik een 16 MP foto bewaar als PNG in voorvertoning, dan wordt hij dik 5 keer zo groot in bestandsformaat.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

9,5 megabyte, geen gigabyte:) En als ik er eentje maak van m’n scherm van 2560 × 1440 pixels is dat 2,2 MB — vergeet niet dat de bestandsafmeting sterk toe zal nemen als de schermafmetingen groter worden, ook al lijkt het misschien niet zo gebaseerd puur op het aantal pixels horizontaal en verticaal. Jouw scherm van 1920 × 1080 heeft grofweg 2 miljoen pixels, mijn scherm heeft er meer dan 3,5 miljoen, en dat van Sunkeeper al 7 miljoen.

Bijdrager
    sedikit

Ik gebruik meestal het oer-handige programmaatje SnapNDrag voor screenshots. Kun je zelf de bestandsnaam kiezen:
    http://www.yellowmug.com/snapndrag/
    Ideaal in combinatie met EasyCrop, om het screenshot te vergroten/verkleinen:
    http://www.yellowmug.com/easycrop/

Bijdrager
    GoeieDag

Tja, volgens mij vergeten mensen hier weer het onvolprezen Voorvertoning.
    Hiermee kun je het format veranderen, de bestands-grootte aanpassen, croppen, etc.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.