3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    vanhaze

Scherm van Imac 700 gaat niet meer aan na sleepl

Ik heb soms het probleem dat het scherm niet meer aangaat wanneer ik na een lange tijd mijn imac uit sluimer wil halen (dmv spatiebalk drukken of muis bewegen)

De computer zelf komt wel uit de sluimer (ik hoor even wat drive activiteit), maar het scherm blijft gewoon zwart :((

Help me plz !!

Rob van Hees
    Imac 700 , 512 MB, os 10.2.2

Bijdrager
    warnerraven

Probeer eerst je PRAM te wissen: Bij het opstarten na de gong, command+option+P+R ingedrukt houden en wachten totdat er weer een gong klinkt. Dan loslaten. Als het daarna weer gebeurt kun je even in de support sectie kijken van de Apple site. Ik weet niet of je een G3 of G4 700 hebt, maar dit kan misschien van belang zijn als je bij support gaat zoeken. Bij een G3 moet je misschien een frimware update uitvoeren of een Hard disk driver update. Maar misschien is de PRAM wis genoeg. Succes

Warner

Bijdrager
    heck

Dit is een bekend probleem, dat ik zelf heb gehad met mijn laptop, waarop indertijd 9.0.4 was geinstalleerd. Ik heb het indertijd verholpen door een speciaal voor dit doel geschreven stukje software van de Applesite te downloaden. De details kan ik me helaas niet meer herinneren; maar dat de sluimerstand soms problemen oplevert, weet men bij Apple heel goed !

heck[/i]

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.