4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Reinosje

Scherm switchen Mac & PC

Hallo allemaal!

Ik ben van plan om een tweede monitor te kopen. Ik werk vaak met m’n iMac en HP laptop tegelijk en het 13″ scherm is niet bepaald handig om af te lezen. Het scherm wil ik ook op m’n iMac gebruiken als extra.Vatten we het? Mooi!

Nou heb ik zitten zoeken naar een adapter van Mini DisplayPort naar HDMI, en nou heb ik gezien dat een HDMI/MDP kabel goedkoper is dan een verloopje. Ik kan twee HDMI kabels aansluiten op de monitor.

Kan ik, als zowel m’n iMac als m’n laptop aangesloten zijn op de monitor, switchen tussen m’n Mac en Windows?

Bijdrager
    1984

Synergy from Mac to Windows – Use the Same Keyboard and Mouse

http://www.youtube.com/watch?v=0–VF8TBWAo

[size=2]Toby outlines a system where one PC can either extend it’s display onto a secondary monitor, or that display can connect to a different PC, whilst still using the same keyboard and mouse. This is made possible by Synergy, a free open-source application enabling keyboard and mouse sharing across PCs. One PC acts as a server, where clients assume the mouse and keyboard inputs from it.
    Synergy Overview HD 720p Video Sharing keyboard mouse mac windows dell u2711 imac apple extended desktop display windows 7 8 vista xp mac os x lion tiger leopard 27 inch share server client synergykm desk tour office [/size]

Met Synergy kunt u eenvoudig uw muis en toetsenbord delen tussen meerdere computers op uw bureau. Bovendien is het gratis en Open Source http://synergy-foss.org/nl/

Bijdrager
    computer space

Ja, daarvoor zit gewoon een knopje op de monitor (op de meeste met meerder inputs tenminste).

Bijdrager
    FloorvN

Voor het gebruiken van meerdere pc’s op een beeldscherm gebruik ik altijd een KVM Switch !

Je hebt verschillende soorten, ik heb er eentje van Belkin.
    Deze bied ondersteuning voor 2 DVI poorten, + USB voor toetsenbord en muis en nog een 3.5mm Jack plug voor Stereo audio..

Hopelijk heb je daar wat aan :P..

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.