7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    fonten

Scherm stuk

Goedenmiddag allen,

Ik heb even een vraagje. Ik heb een macbook staan waarvan ut beeldscherm aan de rechterkant stuk is. De kleuren worden wat groenig dus het is niet fijn om mee te werken. Nu wil ik als tijdelijke oplossing de rest wel gebruiken. Is er een programma waarmee je kan instellen om een bepaalt deel van je scherm te gebruiken?

Heb er een foto bij zitten om het te verduidelijken.

Groetjes,

Laurens

http://cdn.onemorething.nl/uploads/community/158d9c208ffade3acd70f7c28f8425360b604cd2_67708.JPG

Bijdrager
    Maikelw

HinLaurens,

Weet je echt zeker dat het je scherm hardware is en niet je grafische kaart of een software fout of iets ergers? In ieder geval zou ik wel even een backuoje maken voor de zekerheid.

Betreft het uitschakelen van het scherm; Helaas geen idee… Wellicht als je je beeldverhouding op 4:3 zet lost het wat op, maar dan heb je natuurlijk ook een zwarte balk aan de linker kant. (stukkie ducktape?)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik neem aan dat je dit ook hebt bij een andere achtergrondafbeelding? B.v. een egale kleur?

Bijdrager
    fonten

Misschien is indd beeldverhouding te proberen. Op een extern beeldscherm werk hij wel dus grafische kaart lijkt me niet. Achtergrond zou ook nog kunnen maar ben bang dat het daar niet aan licht, aangezien het Dock ook kuren geeft.

Bijdrager
    Simonu

Waar komt het door?

Inactief
    Anoniem

Hey Fonten

Is een reparatie niet gewoon een betere optie?
    Check je PM even!

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Maak eens een nieuw gebruikers account aan en kijk of het daar goed is. Zo ja, dan is het softwarematig en klopt er iets niet in je huidige thuismap.
    Je kunt ook even kijken wat er gebeurt na een safe-boot. (Daarna normaal opstarten).

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.