3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    marjolente

scherm reset niet na dubbel scherm

ik heb een macbook pro 2016. nu werk ik regelmatig met dubbel scherm, maar wil soms ook wel eens op de bank zitten en neem dan niet het externe beeldscherm niet mee.

Als ik het externe scherm loskoppel, dan worden de schermen niet gereset. ik werk regelmatig in diverse adobe programma’s op het externe scherm. maar na het loskoppelen blijft mijn werkgedeelte “hangen” op het externe scherm. ik kan deze dan wel slepen naar mijn macbook-scherm, maar sommige deelvensters blijven buiten beeld en krijg ik niet meer in beeld.

Hoe zorg ik ervoor dat mijn macbook ziet dat er geen extern scherm meer aanhangt en alle programma’s opent op mijn macbook scherm?

Bijdrager
    tarmac58

Ik herken je probleem. Hier het zelfde, maar alleen bij Adobe programma’s. (Photoshop) Ik verander dan de “werkruimte” handmatig, maar dat lost niet alle problemen op.
    Erg benieuwd of een wijzer iemand hier wel een antwoord heeft

Moderator
    Night

Dit is een bekend probleem. Niet alleen Adobe applicaties, maar ook bv. Firefox hebben hier last van.

When a monitor is unplugged (including the adapter as well if applicable – leaving the adapter leaves OS X thinking the monitor is still plugged in) all the Windows should move onto your main screen. Occasionally some windows (eg. Firefox) will keep their position on the very far right of the screen leaving you just enough room to grab the title bar and move it where you’d like to.

One method of arranging the Windows so you can see them (if for some reason they’re staying off screen) is to change to the application that owns the window in question, hold the Option key down and choose “Arrange in Front” from the Window menu. It will then arrange all the windows of that application in a cascade from the top left of the screen.

Secondly, there are several AppleScripts available (eg. this one at Snipplr) that will also grab every window off screen and move it on screen for you.

There is also a nifty shareware app called Stay that will help automate a lot of this for you, while there is also ControlPlane which will do much more than just notice if a monitor is disconnected and allows you to run scripts (in case you want to do more than just rearrange the windows). ControlPlane is free, but doesn’t have any direct mechanism for moving windows (you have to attach it to one of the aforementioned AppleScripts).

Breeze has global and application window states. the states can be triggered using they keyboard and are resolution independent. Pair this with Sizeup and Windowflow and you’ll be set.

You can also go to Displays and choose turn off/on mirroring and it resets the windows.

Het makkelijkste om eerst te proberen is het volgende (werkt ook prima is macOS Sierra):

Hold down the option key and click on the application’s icon in the dock twice. The first click will hide the window and the second click will resize the window to fit in the single window.

Andere opties zijn:
    • Verander de display resolutie naar een lagere instelling en daarna weer terug naar de voorgaande instelling.
    • De betreffende applicatie in Exposé naar een andere desktop slepen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.