17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Bob 2.0

scherm popup bij o.a downloaden

Sinds kort (wss na de update naar Big Sur) krijg ik na het downloaden van een bestand (maar b.v ook na een copy en paste) het onderstaande scherm te zien. Wanneer ik op annuleren klik wordt het te downloaden bestand gewoon op de doellocatie opgeslagen, bij klikken op kies wordt het bestand niet opgeslagen. het scherm dient dus geen enkel doel.

Hoe kom ik van dit scherm af, heb alle instellingen al nagelopen.

Bijdrager
    Jitse Vanhoutte

Wellicht heb je dit al geprobeerd: Safari > Voorkeuren > Algemeen > Locatie gedownloade bestanden?

Bijdrager
    Bob 2.0

<p class=”cite”>Jitse Vanhoutte op 17 januari 2021 om 19:23</p>
    Wellicht heb je dit al geprobeerd: Safari > Voorkeuren > Algemeen > Locatie gedownloade bestanden?

Die instelling staat goed.

ik krijg de popup niet alleen als ik bestanden download maar bijvoorbeeld ook als ik een bestand via de finder kopieer en vervolgens plak. het bestand wordt keurig op de aangegeven locatie geplakt en direct daarna verschijnt het hierboven getoonde dialoog.

Bijdrager
    GoeieDag

Wat staat er in de Finder voorkeuren>Algemeen>Toon in nieuwe Finder-vensters: … ?

Bijdrager
    Bob 2.0

<p class=”cite”>GoeieDag op 18 januari 2021 om 11:21</p>
    Wat staat er in de Finder voorkeuren>Algemeen>Toon in nieuwe Finder-vensters: … ?

Bijdrager
    GoeieDag

Verander dat even naar bv de thuismap (wat in principe ook logischer is, want daar begint je ordening), om te kijken of er wat verandert.

Gebruik je trouwens een app als PathFinder o.i.d.?

Bijdrager
    Bob 2.0

wijzigen van de map helpt niet, krijg de popup nog steeds.

ik heb commander one geïnstalleerd staan, nu verwijderd maar dat helpt ook niet (finder opnieuw opgestart)

Bijdrager
    GoeieDag

Start dan je Mac opnieuw op.

Bijdrager
    Bob 2.0

helaas, opnieuw opstarten verandert niks aan verschijnen van de popup.

Inactief
    Anoniem

Wellicht dat je onderstaande optie aan hebt aanstaan?

Safari – Voorkeuren – Algemeen –

Bijdrager
    Bob 2.0

deze optie stond aan, inmiddels uitgezet. maar dit verder niets aan het verschijnen van de popup.

daar het euvel zich ook voordoet bij een copy/paste vermoed ik dat we het niet in safari opties moeten zoeken.

Bijdrager
    GoeieDag

Nee, dat denk ik ook niet; het lijkt me eerder een Finder probleem.

Maar wel één die je zelf ergens hebt opgeroepen, want ik zie dit niet als een bug.

Misschien eens een EtreCheck rapport hier neerzetten?

Bijdrager
    Bob 2.0

na lang zoeken ben ik erachter gekomen dat het wordt veroorzaakt door m’n Epson scan software. Nu nog uitvogelen hoe ik dit kan voorkomen.

na elke actie verschijnt er een tandwieltje.

Bijdrager
    GoeieDag

Brrr, die menubalk…

Bijdrager
    GoeieDag

Dit is trouwens een Automator workflow, dat tandwieltje. Heeft niks met Epson software te maken.

Dat scherm in je openingspost is idd hetzelfde soort scherm wat je ook krijgt als je Automator opent, zie ik nu. En dat is ook wat de workflow aangeeft: ‘Vraag om Finder-onderdelen‘. Dus het klopt allemaal.

Inactief
    Anoniem

GoeieDag op 3 februari 2021 om 18:06
    Dit is trouwens een Automator workflow, dat tandwieltje.

Goed gezien ??. Daar zit het (zelf veroorzaakte) probleem dus.

Bijdrager
    Bob 2.0

Briljant!! probleem opgelost. Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. dank voor het meedenken.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.