4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Tjeemig

Scherm plots even blauw op de iMac Power PC

Dag. Voor het eerst op dit forum met een vraag:
    tijdens gebruik van mijn iMac Power PC G5 valt plots het scherm weg en is dan blauw. Duurt heel even en dan een ander buroblad. Is de videokaart aan zijn eind gekomen? Is het nog waard om deze oude Mac te herstellen?

Ook in de veilige modus laat de Mac hetzelfde zien.

Ik hoop dat iemand een afdoende oplossing heeft.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Bedoel je dat je desktop verdwijnt zodat je alleen de achtergrond hebt, en na enkele seconden komt alles weer terug?
    Dat is dan vermoedelijk een ‘crashende’ Finder die daarna automatisch herstart.
    Vermoedelijk is het voorkeurbestand (plist) corrupt. Wis het en log uit en weer in. (of herstart de Mac)
    Je vindt dit bestand hier: Thuismap / bibliotheek / Preferences / com.apple.finder.plist

Daarna zal je e.v.t. weer het een en ander opnieuw moeten instellen in de Finder voorkeuren.

Sleutelbeheerder
    Night

Wat me verbaasd is echter dat er een andere desktop getoond wordt na het blauwe scherm. Dit lijkt erop dat je uitgelogd wordt

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Als het echt een andere desktop is, wie doet dat dan? Uitloggen gaat toch niet uit zijn eigen?
    En bovendien: als je uitlogt en er moet nog iets worden bewaart, dan verschijnt er toch een waarschuwing?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.