5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Little Idiot

scherm op andere locatie met apple tv2 via wifi aansturen?

`ik zit met een aanvraag om een presentatie te maken die ik op afstand kan aansturen. Alles moet nog aangeschaft worden.
    Er komt een scherm dat verschillende beelden moet vertonen in een ruimte te hangen. Deze zouden vanaf een andere locatie op afstand te bedienen moeten zijn. Het moet ook vooral niet te ingewikkeld worden. Mijn idee is om een tv/scherm aan een apple tv2 te hangen om daar beeld heen te streamen via wifi (er is stroom maar er ligt verder niets, wel wifi bereik ) Er is internet en wifi aanwezig. Nu zou ik vanaf een andere locatie beeld moeten maken op een imac om dat op het scherm daar te laten zien. Er staat daar ook een mac mini (G4), die eventueel zou kunnen worden gebruikt.
    Imand een idee hoe je dit voor elkaar zou kunnen krijgen?Nog ven voor de helderheid: locatie B; scherm dat beeld moet laten zien, locatie A; Imac met beelden (foto en film en illustraties)

Bijdrager
    macpro

Je kunt een presentatie maken in Keynote en die opslaan als een QuickTime film.
    Die sla je op in iTunes.

Vervolgens kies je op de AppleTV om die film af te spelen.

Aandachtspunten:
    – Je moet zelf zorgen dat de film zichzelf herhaalt (Keynote optie?)
    – Als je de AppleTV opstart moet je zelf de film starten

Bijdrager
    Little Idiot

Het probleem is meer locAtie À en B, hoe krijg je het scherm op afstand aangestuurd ? Kan dit wel ?

Bijdrager
    macpro

Definieer dan eens “andere locatie”. Is dat binnen hetzelfde gebouw en dus hetzelfde netwerk?
    Of zit je echt in een ander gebouw en heb je dus geen directe verbinding met het netwerk waar de AppleTV aan hangt?

In het eerste geval kun je de presentatie op de AppleTV starten via de bijgeleverde afstandsbediening. Of via iTunes (weet ik niet 100% zeker) of via de Remote App op een iPhone, iPad of iPod Touch.

In het tweede geval wordt het iets moeilijker omdat je een netwerk verbinding op moet zetten tussen beide locaties. Dan is de AppleTV van de 2e generatie niet zo’n goede oplossing en kun je beter kijken of je een AppleTV van de 1e generatie kunt krijgen. Die heeft nl. wel lokale opslag en dan kun je daar de film op zetten.

Bijdrager
    Little Idiot

Een Apple TV1 lijkt me dan handiger. Locatie À is Amsterdam , locatie B is Rotterdam dus het gaat over internet. Er is een tv scherm, blijkt nu. En een oplossing door er een macmini aan te hangen ook. De vraag is of er iets met de Apple tv te bedenken is. Die kosten veel minder.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.