6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Boike12

Scherm niet laten uitvallen (Xcode, iOS)

Hoi allemaal,

Is het überhaupt mogelijk een code te schrijven dat het scherm na een tijdje niet aan geraakt te zijn uit valt? Zo ja, hoe? Ik heb het liefst een tutorial, en niet dat ik alles zo kan kopiëren en plakken.

thx!

Inactief
    Anoniem

Je bedoelt dat je scherm in slaap valt ?

iOS of OS X ?

Bijdrager
    Boike12

Ja, dat het scherm automatisch vergrendeld. Ik heb een soort van visualisatie gemaakt, en als de gebruiker (te) lang muziek af speelt gaan het scherm uit. (iOS)

Inactief
    Anoniem

Je zou kunnen kijken naar de idlelTimerDisabled property van UIApplication. Maar denk er nog eens goed over na of je dit werkelijk wilt, dit schrijft Apple er over:

Important: You should set this property only if necessary and should be sure to reset it to NO when the need no longer exists. Most applications should let the system turn off the screen when the idle timer elapses. This includes audio applications. With appropriate use of Audio Session Services, playback and recording proceed uninterrupted when the screen turns off. The only applications that should disable the idle timer are mapping applications, games, or similar programs with sporadic user interaction.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Het kan inderdaad. Ik heb een App, Living Earth HD die dat (volgens mij) kon.

Bijdrager
    Boike12

@koen Yeah het is gelukt!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.