13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    jordi99

Scherm Macbook Pro schoonmaken

Hoe maken jullie het scherm van je macbook schoon?

Speciale doekjes? Speciale spray?

Bijdrager
    ossccar

zachte of microvezeldoek zonder een spray. Geen keuken-, toiletpapier of iets wat als basis een houtvezel heeft ivm krassen.

groet

Bijdrager
    fred44nl

microvezeldoekjes heb je in soorten en er zijn er bij die behoorlijk scherp zijn.

daarom gebruik ik in voorkomende gevallen een ouderwetse katoenen theedoek.

bij voorkeur met ruitjes:)

Bijdrager
    Shmoo

Ik heb die van mij een paar dagen geleden gedaan met van die hygiëne-doekjes. Daarmee poets ik echt alles, dat is bij mij thuis het nieuwe keukenpapier geworden. Let wel op niet alle doekjes zijn hetzelfde. Sommige zijn echt kletsnat wanneer je ze uit de verpakking haalt, dan moet je ze een minuutje of 2 a 3 laten liggen zodat ze iets uitdrogen.

Daarna poetsen en daarna afdoen met een schone theedoek.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Je krijgt bij je MBP van Apple een mooi antracietkleurig microvezeldoekje speciaal voor het scherm. Wat niemand vervolgens gebruikt.

Ik spuit zelf af en toe een flinke spritz Glassex RECHTSTREEKS op het scherm en veeg dat vervolgens schoon en droog met een microvezeldoek. Wat Fred44 zegt, dat sommige microvezeldoekjes scherp kunnen zijn is overigens wel correct. Waar ik achterkwam nadat  mijn brillenglazen van meer dan 800 euro doffe plekjes begonnen te vertonen. De opticien gebruikt zelf een schone katoenen theedoek voor de brillen van zijn klanten.  Met ruitjes inderdaad.

Bijdrager
    jordi99

<p class=”cite”>EagerB0bNerd op 23 juni 2018 om 08:29</p>
    Je krijgt bij je MBP van Apple een mooi antracietkleurig microvezeldoekje speciaal voor het scherm. Wat niemand vervolgens gebruikt.

Ik spuit zelf af en toe een flinke spritz Glassex RECHTSTREEKS op het scherm en veeg dat vervolgens schoon en droog met een microvezeldoek. Wat Fred44 zegt, dat sommige microvezeldoekjes scherp kunnen zijn is overigens wel correct. Waar ik achterkwam nadat  mijn brillenglazen van meer dan 800 euro doffe plekjes begonnen te vertonen. De opticien gebruikt zelf een schone katoenen theedoek voor de brillen van zijn klanten.  Met ruitjes inderdaad.

Dat hoorde ik ook ergens, maar heb dat doekje nooit gekregen?

Bijdrager
    TheBigZ

fred44nl op 22 juni 2018 om 22:35

microvezeldoekjes heb je in soorten en er zijn er bij die behoorlijk scherp zijn.

Microvezeldoekjes voldoen prima voor dit doel. Die scherpte is er vanaf na een keertje natmaken en uitwringen.

https://www.ah.nl/producten/product/wi167477/ah-microvezeldoekje

Bijdrager
    Shmoo

Dat waren tijden ja. Het zwarte (bef)lapje in de doos. Die tijden bestaan al heel lang niet meer bij Apple.

Bijdrager
    fred44nl

herinnert U zich deze nog:

Bijdrager
    Shmoo

Dat kwam vooral doordat dit type machine zijn warmte niet goed kwijt kwam. Als je naar het display kijkt zie je ook dat de beschadigingen vooral daar zitten waar ook toetsen zitten.

Kortom, na een dagje werken was de machine dan lekker warm. Je klapte hem meteen dicht, waardoor de ventilator uit ging en dan deed je ‘m ‘warm’ in een hoes, tas of onder het dekbed. De restwarmte kwam dan via het toetsenbord omhoog en dat zorgde voor deze beschadigingen. op het display. Tegenwoordig is dat allemaal veel beter geregeld al zou ik nu nog steeds niet een MacBook warm opbergen.

Bijdrager
    fred44nl

<p class=”cite”>Shmoo op 23 juni 2018 om 11:29</p>
    Dat kwam vooral doordat dit type machine zijn warmte niet goed kwijt kwam. Als je naar het display kijkt zie je ook dat de beschadigingen vooral daar zitten waar ook toetsen zitten.

dat klopt wel, maar dan niet meer dan gedeeltelijk:)

mijn MBA èn nu ook m’n MBp staan in rust altijd op de leuning van de bank, met het scherm opengeklapt.

dichtgeklapt wordt ie alleen als ie de tas in moet.

en dat is zelden.

maar goed, daarom niet getreurd, er is een nieuw scherm geplaatst, volledig onder garantie. en dat terwijl de MBA toen reeds 5 jaar oud was.

Bijdrager
    Moriarty

NOOIT maar dan ook echt NOOIT Glassex gebruiken!

Glassex tast de coating van je scherm aan, bovendien moet je vloeistoffen nooit op de display zelf spuiten maar op doek om lopers te voorkomen die je machine in glijden…

Bijdrager
    ArMac

Gewoon goed poetsen met het microsvezeldoekje dat erbij geleverd wordt. Vooral geen vloeistoffen op het scherm spuiten: https://youtu.be/bnR5bSZcOr0

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.