9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    MacThijn

Scherm MacBook Air knippert van groen naar rood naar blauw naar grijs naar zwart

Sinds gister einde middag vertoond mijn MacBook Air erg vreemde keuren:

https://youtu.be/9ebwpKGdAI0

Het scherm knippert van groen naar rood naar blauw naar grijs naar zwart en weer opnieuw. Dit doet die al vanaf het opstarten van de computer.

Ik heb geprobeerd met de toetsencombinatie “Cmd alt p r” de grafische kaart te resetten en ook al het power-management gereset. Helaas zonder succes, zijn er nog suggesties?

Bijdrager
    GoeieDag

Je hebt er zeker een pixel-checker op gezet?

Start eens op in veilig modus.

Bijdrager
    MacThijn

<p class=”cite”>GoeieDag op 8 oktober 2018 om 14:09</p>
    Je hebt er zeker een pixel-checker op gezet?

Start eens op in veilig modus.

Ben me er niet bewust van, daarnaast is het ook zeer merkwaardig dat die gelijk bij het opstarten dit beeld laat zien. Het is namelijk het eerste en enige dat die laat zien op dit scherm. Nog andere ideeën?

Bijdrager
    Brombeer

Heb je die veilige modus nou al geprobeerd?

Bijdrager
    MacThijn

<p class=”cite”>Brombeer op 8 oktober 2018 om 14:36</p>
    Heb je die veilige modus nou al geprobeerd?

Veiligheidsmodus zonder succes.

Verwacht trouwens dat de video-kaart kapot is maar miss grijp ik iets te snel naar conclusies…

Bijdrager
    Brombeer

Ik zou graag willen zeggen “verzin eens wat originelers”, maar de grafkaart is inderdaad een van de ‘populairste’ mankementen op dit forum.

Bijdrager
    Moriarty

Het switchen van kleuren komt voor op het moment dat de ingeschakelde display geen signaal krijgt van het moederbord.

De kans is groot dat er in de display een stekkertje los zit of een kabeltje los zit of gebroken is.

Op een extern scherm heb je het probleem niet als het goed is.

Ik zou het in dit geval zoeken in de display en niet zozeer in de videokaart, doe de test met het externe scherm even dan weet je iig waar je aan toe bent.

Bijdrager
    MacThijn

<p class=”cite”>Moriarty op 8 oktober 2018 om 16:14</p>
    Het switchen van kleuren komt voor op het moment dat de ingeschakelde display geen signaal krijgt van het moederbord.

De kans is groot dat er in de display een stekkertje los zit of een kabeltje los zit of gebroken is.

Op een extern scherm heb je het probleem niet als het goed is.

Ik zou het in dit geval zoeken in de display en niet zozeer in de videokaart, doe de test met het externe scherm even dan weet je iig waar je aan toe bent.

Je hebt gelijk, op het externe beeldscherm doet de computer het wel. Wat zou je adviseren? Computer open maken en kabeltjes aandrukken of laten repareren?

Bijdrager
    Moriarty

Ik zou de display na laten kijken als je zelf niet aan durft om hem open te maken (is een vervelende klus).

Apple kan je ook helpen, maar die vervangen meteen de hele display assembly voor een behoorlijke prijs.

Wellicht zit en een reparatiebedrijfje in de buurt die je kan helpen?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.