8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    juliea

Scherm krijgt soms rode tint

Gisteren speelde ik Civilization V via Steam op mijn Macbook Pro. Na enkele uren kreeg mijn scherm plots een rode tint. Niet enkel in Civilization, maar overal. Het ging pas weg toen ik de computer herstartte.

Twee weken geleden had ik iets gelijkaardigs bij Diablo III. Toen had ik het spel echter nog maar pas opgestart en had enkel het spel een rode tint (precies ook veel roder dan bij Civilization). Ik had toen ook een extern beeldscherm aangesloten. Het was zowel op dit scherm als op het scherm van mijn Macbook rood. Toen had ik ook nog Yosemite, sinds een week heb ik El Capitan.

Weet iemand hoe dit komt? Mijn computer is ook veel trager de laatste tijd. Het duurt enkele minuten voordat hij opgestart is. Daarna moet ik nog even wachten voordat ik een programma kan openen. Soms loopt hij ook helemaal vast als ik hem uit sluimerstand haal of krijg ik hem helemaal niet uit sluimerstand. Ik weet niet of dit iets te maken heeft met die rode tint?

Ik heb een Macbook Pro 15 inch uit Mid 2012.
    2,3 GHz Intel Core i7
    16GB 1600 MHz DDR3
    NVIDIA GeForce GT 650M 512 MB

Bijdrager
    StefanV

Klinkt als een videokaart probleem…
    Check deze pagina eens: http://www.apple.com/nl/support/macbookpro-videoissues/

Bijdrager
    brusk

Wanneer je een retina machine komt deze in aanmerking voor een gratis moederbord vervanging. Als je een non-retina 15″ 2012 machine hebt, dan helaas niet. Zie bovenstaande link. Maar het klinkt inderdaad als een videokaart probleem.

Bijdrager
    juliea

Ik heb helaas een non-retina:( Mijn AppleCare loopt nog tot december. Zou dit hier ook onder kunnen vallen?

Bijdrager
    brusk

Zeker, AppleCare = uitgebreide garantie. Gewoon afspraak maken en langs de store gaan voor een repair!

Bijdrager
    fixar

En doe jezelf een plezier: maak even een filmpje van het euvel… voorkomt welles nietes discussies en “we konden niets vinden hoor” van de reparerende partij.

Bijdrager
    juliea

Ik had de Macbook binnen gedaan, maar ze konden geen probleem vinden. Ze hebben dan een clean install gedaan en heb een tijd geen problemen gehad tot enkele weken geleden. Vorige week zag ik plots een verticale blauwe lijn op mijn scherm die niet verdwijnt. Ik heb al verschillende keren de PRAM gereset, maar dit maakt geen verschil. De lijn verdwijnt ook niet als ik er met een doek over wrijf.

Kan ik hier zelf iets aan doen? Mijn AppleCare is ondertussen verlopen en ik wil er ook niet teveel geld meer aan uitgeven aangezien ik hem niet meer zo vaak gebruik. Of heeft iemand een idee wat het kan zijn en wat de kosten ongeveer kunnen zijn?

Bijdrager
    juliea

Iemand?:)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.