26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    denman16

scherm krijgt geen signaal

Hallo !!!!!

Nadat ik een Ipod 8gig binnen drie jaar had versleten werd het een Ipad 2.
    Dat is het bijna beste wat ik ooit heb gehad dus verder aan de Apple !?
    via via een mac pro aan de haak geslagen te hebben moest hij het gelijk doen natuurlijk maar hellaas.
    Als ik hem aanzet hoor ik het opstart geluid en de harde schijf flink ratellen maar het scherm(nu nog geen Apple eerst weer even sparen)krijgt geen signaal.

Kan of weet iemand iets waar het aan zou kunnen liggen?

Scherm doet het wel op een andere laptop.
    En het had altijd zo gezeten! zeggen ze?

Groet Dennis

Bijdrager
    Haike

Hoe koppel jij dat scherm aan op de mac pro? Is de videokaart van die mac pro wel in orde?
    Zit er een aan/uit knop op het scherm die je vergeten bent te bedienen?

Bijdrager
    iMad

Denk niet dat helpt, maar je weet het maar nooit.
    SMC reset, Powercable uit de MacPro en Power knop minimaal 20 sec indrukken dan kabel er weer in.
    PRAM reset, tijdens het opstarten CMD + Option + P + R toets ingedrukt houden, houd de knoppen ingedrukt tot je 3x het Boing geluid hoort……

Bijdrager
    Haike

Zal ik ook niet beweren, maar je moet ergens beginnen, en ik hou het graag simpel als het kan…:smile:

Bijdrager
    iMad

Sorry maar het was geen reactie op jouw reactie.
    Het staat er een beetje raar maar ik bedoelde SMC en PRAM dat het misschien niet werkt, maar je weet het maar nooit:lol:

Bijdrager
    Haike

OK, op die manier:wink:

Bijdrager
    denman16

okee ik heb SMC recet gedaan en de PRAM recet maar heeft geen resultaat.

ik ga van DVI-I (MAC) naar VGA (scherm)met een verloop en dan met een vga kabel naar het scherm.

ik zelf denk dat de video kaart niet in orde is!

kan je het scherm niet via het moederbord aansluiten?

Bijdrager
    Haike

Zit er op de videokaart van de mac niet ook een directe VGA aansluiting naast die DVI? Dan zou je die nog kunnen proberen. Of die verloopkabel/adaptor DVI naar VGA is een eventuele boosdoener..

Als je nog aan een ander scherm kunt komen, en die aansluit op de videokaart en die doet het ook niet, begint die kaart wel heel verdacht te worden..

Andersom kan natuurlijk ook, ander videokaart erin, dan het scherm er aan hangen en kijken wat dat voor een resultaat op levert. Doet hij het dan nog niet, zou het slot waar de kaart inzit ook tot de verdachten kunnen gaan behoren..

Ik heb geen flauw idee of je een scherm rechtstreeks op het moederbord kan aansluiten, maar als ik er over nadenk zou dat betekenen dat je geen videokaart meer nodig zou hebben, en aangezien dat tot op de dag van vandaag niet het geval is ..

Bijdrager
    iep

Vaak is het ook zo dat de videokaart een DVI signaal uitstuurt en dat werkt dus niet op een VGA aansluiting. Een adapter moet het signaal dan omzetten van DVI naar VGA. Welke adapter gebruik je hiervoor?

Bijdrager
    denman16

een van Apple

Bijdrager
    iep

Ok. Welke Mac Pro heb je precies?

Bijdrager
    denman16

uit 2006

Bijdrager
    denman16

NVIDIA GeForce 7300 GT VIDEO GRAPHICS CARD_661-3932 630-8946

dit is de kaart die er in zit!!

Bijdrager
    denman16

Kan iemand mij vertellen of ik deze kaart in mijn mac pro kan doen?
    NVIDIA GeForce 8800 GT Graphics Card für Apple Mac Pro.

Bijdrager
    iMad

Before you purchase this graphics card, please check the following:

This GeForce 8800 GT graphics card is designed for a 1st generation (original) Mac Pro system.

PLEASE NOTE: This card is not compatible with a 2nd generation system.

If you have a 2nd generation system, please click here to upgrade.

To determine which system you have check the Model Identifier and the Bus Speed values in the System Profiler on your Mac Pro.

To access the System Profiler, go the Apple icon in the upper left corner of the screen on your Mac Pro and select “About This Mac”. Click on the “More Info…” button to display the Profiler.

Please see requirements chart below to help you determine which system you have:

Bijdrager
    denman16

Dank.

Ik heb een video kaart voor de 1.1 versie kunnen krijgen en ga hem proberen als ik hem in huis heb.
    dan hoop ik goed nieuws te kunnen posten.

GR

Bijdrager
    denman16

Ik heb gekeken welke Max pro ik hier heb staan via:

http://www.appleserialnumberinfo.com/Desktop/index.php

Bijdrager
    iep

Je kunt ook iets gebruiken als MacTracker en System Profiler (je “About This Mac” schermpje openen en dan op “more info” klikken opent deze laatste; je krijgt dan iets als in de screenshots van iMad). Dit geeft wat meer systeem info.

Bijdrager
    JesseV

Dat is een beetje lastig als het scherm niet werkt hè.

Bijdrager
    denman16

okee even een update.

Ik heb inmiddels de andere video kaart in de mac pro 1.1 gezet maar voor als nog krijgt mijn scherm geen signaal.

ook heb ik het via de s-video uitgang geprobeerd op mijn tv maar die krijgt ook geen signaal.

er branden geen ledjes in de mac en de ventilatoren draaien rustig rond.
    de video kaart wordt ook warm en die vent draait ook rond.

Wat kan dit nu zijn?
    heeft iemand een idee?

Bijdrager
    Haike

Kapot moederbord?

Bijdrager
    denman16

ja oke en hoe kan ik dat dan controleren?
    of moet ik hem dan bij een mac dokter brengen!

Bijdrager
    Haike

Ik denk dat het op dat laatste wel neer gaat komen, een moederbord kan je niet zelf repareren, een mac dokter trouwens ook niet, dat word dan gewoon een ander moederbord, als je daar nog aan kan komen voor een mac pro uit 2006. Maar misschien hebben zij nog iets voor je. Aan de andere kant; voor dat geld kun je makkelijk een goed functionerende tweedehands krijgen.

Persoonlijk zou ik er niet teveel geld meer instoppen, dat kan je dan veel beter in een modernere, recenter bouwjaar/machine doen.

Bijdrager
    denman16

Bedankt voor je info.

ik ga hem even naar de mac dokter brengen en laat hem daar even nakijken.
    Als het moederbord stuk is dan gaan we naar een andere kijken.

Groet Dennis

Bijdrager
    iep
    JesseV op 18 februari 2012

Dat is een beetje lastig als het scherm niet werkt hè.

System profiler is in dit geval niet zo handig maar Mactracker juist wel, die heeft van allerlei Macs die tot dusver zijn uitgebracht de specificaties.

@denman16: heb je het scherm ook al eens op een ander systeem geprobeerd? Het kan zijn dat juist je scherm niet lekker werkt.

Bijdrager
    denman16

ja het scherm doet het met een andere laptop.
    en die doet het goed.

ik snap er ook niets van want als het moederbord stuk zou zijn dan moet er toch ergens een ledje gaan branden en dan zou de videokaart och ook niet warm worden?

Als iemand nog iets weet!!!!!!!!

Anders gaat hij naar de dokter toe!!!!!?????

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.