30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)
  • Q:
    Bijdrager
    itachi

scherm kras

aaargh
    ik heb me ipod maar pas en nu al een dikke kras op me scherm:(
    en ook op de achterkant

ik heb eens gehoord dat er soort polish ervoor is
    maar das hele dure polish
    ook zei iemand dat je hetzelfde product maar dan niet van Apple in de suprmarkt kan kopen

ik wil alles proberen om dat krasje weg te halen

ook wil ik graag een hoesje kopen die OOK mijn scherm beschermt
    want mijn spijkerbroeken (grrr) maken allemaal lelijke krasjes op !!!!!

Bijdrager
    sedikit
    ”itachi”

aaargh
    en ook op de achterkant

ook zei iemand dat je hetzelfde product maar dan niet van Apple in de suprmarkt kan kopen

…MIJN..iPod
    …MIJN scherm
    …EEN soort polish
    …DAT IS hele dure
    …KUNT kopen
    ….kopen DAT
    of…maken ER…of krasjes.{punt)
    Jouw taalgebruik doet me pijn aan de ogen, en het is haast beledigend.

Bijdrager
    itachi

MIJN..iPod
    …MIJN scherm
    …EEN soort polish
    …DAT IS hele dure
    …KUNT kopen
    ….kopen DAT

als je het verhaal niet snapt wil ik het best nog een keer uitleggen…maar als je leuk wilt zijn doe dat ff ergens anders….want mij hoor je niet lachen om jou

Geblokkeerd
    Anoniem

Hehehe, ben het wel een beetje met sedikit eens; ’t is nogal een gebrabbel ja:D

Maar er is inderdaad een polish voor: http://www.voorjegemac.nl
    Daar moet je even een beetje zoeken, maar ’t schijnt wel goed te werken ja… ook voor je mobieltje;)

Bijdrager
    stinky

er zijn verschillende middeltjes op de mark volgens mij. je hebt namelijk ook van die polisch smeerseltjes voor als je een krasje in je gsm-scherm hebt. geen id hoe duur/goed/geschikt dat is…
    anywayz, ik heb zelf een iSkin om mn iPod. is een rubber hoessie met een transarant cover voor je scherm. werkt echt prima! het rubber is erg flexibel, dus om hem in je dock te zetten trek je het rubber aan de onderkant gewoon een stukkie omhoog. klinkt raar, werkt prima.
    kijk es op http://www.iSkin.com, of op http://www.macintoys.nl. of ze al hoessies voor de nieuwe pods hebben weet ik niet. ik heb een 3eG.
    greetz en sccs

Bijdrager
    sedikit
    ”itachi”

MIJN..iPod
    …MIJN scherm
    …EEN soort polish
    …DAT IS hele dure
    …KUNT kopen
    ….kopen DAT

als je het verhaal niet snapt wil ik het best nog een keer uitleggen…maar als je leuk wilt zijn doe dat ff ergens anders….want mij hoor je niet lachen om jou

Bijdrager
    sedikit

Ik snap je verhaal wel, en ik wil niet leuk zijn. Maar je kunt wel even de moeite nemen wanneer je je
    richt tot anderen, een beetje zorgvuldiger te zijn in je taalgebruik .Bij het lezen spreek het gelezene
    a.h.w. na in je hoofd en dat kun je de lezer niet aandoen.( dat bedoel ik met beledigend)

Bijdrager
    maarten20
    ”itachi”

MIJN..iPod
    …MIJN scherm
    …EEN soort polish
    …DAT IS hele dure
    …KUNT kopen
    ….kopen DAT

idd zekers een ochtendhumeur! hij vraagt wat hij kan doen aan die krasjes
    en in praat daarvan word hij de grond ingetrapt door zijn taalgebruik, euhhh
    hallo das niet de bedoeling van dit forum misschien iets woor het forum van
    taalweb :P

maar als beste kun je die polish gebruiken en een hoesje kopen want kras
    vrij krijg je een ipod nooit als je hm in je broek doet!

Bijdrager
    KarelWillem

Polish is te koop bij o.m. Halfords, bijna alle telefoonwinkels, electronica-speciaalzaken, etc.

In de prijsklasse rond een eurootje of zeven moet je toch wel slagen.

Je kunt je iPod (scherm, maar ook achterzijde) ook beschermen met folie

Een mooie oplossing en je hoeft dan niet persé een hoesje te kopen. Ik gebruik die velletjes folie voor alles in huis wat maar een beeldscherm heeft; digitale camera’s en gsm’s, etc. Werkt prima.

[wink-modus]:wink: @maarten en itachi: Op je toetsenbord op de rij boven de spatiebalk vind je de ‘punt’ en ‘komma’ toets. Dat maakt jullie post een stuk beter leesbaar (nog even afgezien de vele schrijffouten).

@sedikit
    : Jouw laatste zinnen lopen ook niet echt lekker, hè?:wink: [/wink-modus]

Bijdrager
    Deskman

Sedikit heeft slechts krassen op zijn ziel… Weet ook nog steeds niet dat je een zin eindigt met een . en dan een spatie inplaats van andersom en dat extra returns niet nodig zijn als je op een computer tikt…

Je kunt polijsten met tandpasta en zilverpoets. Je moet alleen voorzichtig zijn dat het nergens tussenkomt. Maar dat geldt ook voor andere soorten ‘polish’.

Bijdrager
    sabine
    Bijdrager
    madmax
    ”sedikit”
    ”itachi”

aaargh
    en ook op de achterkant

…MIJN..iPod
    …MIJN scherm
    …EEN soort polish
    …DAT IS hele dure
    …KUNT kopen
    ….kopen DAT

Ik hoop dat dit een grapje is of anders dat je leraar Nederlandsch bent, ik vind het al triest dat je in een forum andersmand posts gaat verbeteren en dan ook nog op zo’n denegrerende manier. Doe je dat ook zo op het advertentiebord bij de AH?

Bijdrager
    Dorkiban

GSM Polish is bij Hallfords 5,5 euro. Toevallig gisteren een tubetje gehaald voor mijn Ibook.

Overigens geef ik Sedikit gelijk. Als je hulp nodig hebt, dan kun je van je lezer niet verwachten dat hij eerst 6 keer je boodschap leest, voordat hij hem snapt. Het lijkt me ook een hele kleine moeite om je zinnen recht te laten lopen (ipv krom) :wink:

Overigens had Sedikit wel meteen een advies kunnen toevoegen over het probleem dat er lag; als je weinig te reageren hebt op het probleem, weet ik ook niet of je moreel sterk genoeg staat om wel commentaar op taalgebruik te leveren.:?

Bijdrager
    teddibeer

Niets meer dan bezittelijke voornaamwoorden.

Bijdrager
    madmax
    ”sedikit”
    ”itachi”

aaargh
    en ook op de achterkant

…MIJN..iPod
    …MIJN scherm
    …EEN soort polish
    …DAT IS hele dure
    …KUNT kopen
    ….kopen DAT

Ik hoop dat dit een grapje is of anders dat je leraar Nederlandsch bent, ik vind het al triest dat je in een forum andersmand posts gaat verbeteren en dan ook nog op zo’n denegrerende manier. Doe je dat ook zo op het advertentiebord bij de AH?

Bijdrager
    wjgmspeedy

Ik begreep de vraag van itachi gelijk, hoefde echt niet 6 keer te lezen. Wat is dat toch, de laatste tijd? Je hoeft maar één letter verkeerd te typen, een t achter een d te vergeten en je wordt gelijk gecorrigeerd. Waarmee ik niet wil zeggen dat iedereen er maar een potje van moet maken. Er zijn zaken die ik veel ergerlijker vind. Zoals, iemand heeft een probleem, er komen een paar suggesties voor mogelijke oplossingen, en vervolgens hoor je niets meer van de vragensteller.

Bijdrager
    sedikit

Nee, dit is geen grapje en ik ben geen leraar nederlands.Ik houd van taal (niets mis mee), ik houd van
    duidelijkheid(niets mis mee) en ik houd van fatsoen ( niets mis mee). Maar goed, als dat gek gevonden
    wordt,dan hebben mijn opmerkingen geen zin!

Bijdrager
    Deskman
    ”wjgmspeedy”

Ik begreep de vraag van itachi gelijk, hoefde echt niet 6 keer te lezen. Wat is dat toch, de laatste tijd? Je hoeft maar één letter verkeerd te typen, een t achter een d te vergeten en je wordt gelijk gecorrigeerd. Waarmee ik niet wil zeggen dat iedereen er maar een potje van moet maken. Er zijn zaken die ik veel ergerlijker vind. Zoals, iemand heeft een probleem, er komen een paar suggesties voor mogelijke oplossingen, en vervolgens hoor je niets meer van de vragensteller.

Precies!

Dus we pakken het vanaf nu anders aan:
    gecorrigeerd, ergerlijker, suggesties, oplossingen. Lastige woorden. Allemaal juist gespeld. Ook begrijp ik wat je bedoelt. Hartelijk dank hiervoor. Ik heb helaas geen antwoord op je vraag.:lol:

Ook zie ik liever niet dat er op een forum SMS en bR33zAH-Lingo gebruikt wordt.

Een oud hollanse zegswijze: de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Er zijn ook bijbelse varianten (van balk, splinter en oog). Maar interpunctie en regel- en alineaindeling zijn OOK van belang voor de leesbaarheid.

Maar als dat gek gevonden wordt dan hebben mijn opmerkingen ook geen zin.

Bijdrager
    Dorkiban

Zouden wij hier getuige zijn van een generatiekloof? :D :P
    Overigens helemaal eens met Deskman!

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

Over krassen, de eerste is altijd erg vervelend. Ik weet nog dat mijn Powerbook na een week een dikke kras bezat. God wat heb ik er de pest ingehad. Maar goed ben nu twee jaar verder en door het intensieve gebruik zit hij helemaal onder de krassen. Hoort er bij!

Het is en blijft een gebruiksvoorwerp dat toch sluit tijdens gebruik.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”sedikit”

Nee, dit is geen grapje en ik ben geen leraar nederlands.Ik houd van taal (niets mis mee), ik houd van
    duidelijkheid(niets mis mee) en ik houd van fatsoen ( niets mis mee). Maar goed, als dat gek gevonden
    wordt,dan hebben mijn opmerkingen geen zin!

Nog één keer dan: Laat die return-toets nu eens even met rust, die heb je in een gewone zin niet nodig.
    Na een punt komt een spatie, vóór een punt niet. Idem voor haakje openen en sluiten en komma’s.

:lol: En nu weer terug naar het onderwerp.

Bijdrager
    Pink Grapefruit
    ”Dorkiban”

Zouden wij hier getuige zijn van een generatiekloof? :D :P
    Overigens helemaal eens met Deskman!

Niks geen generatiekloof… Ben het er 100% mee eens;-)
    Ik begrijp werkelijk niet hoe sommige mensen de zinnen en woorden uit hun vingers krijgen. Ik vind het heel zielig als je niet eens fatsoenlijk je eigen taal beheerst. En nee, ik ben er ook niet heel goed in, maar ik probeer wel gewoon punten, komma’s en dergelijke te gebruiken. Een d of een t fout, ach dat doen we allemaal wel eens.

Ik dacht dat Mac-mensen slimmer waren;-)
    (uitgezonderd de switchers dan, die zijn nog steeds dom, ze zijn alleen tot inkeer gekomen).
    :mrgreen:

PS. Kom maar met die flame dan.. :innocent:

Bijdrager
    M10
    ”stinky”

Je hebt namelijk ook van die polisch smeerseltjes voor als je een krasje in je gsm-scherm hebt. <snip>
    anywayz, ik heb zelf een iSkin om mn iPod. is een rubber hoessie met een transarant cover voor je scherm. werkt echt prima! het rubber is erg flexibel, dus om hem in je dock te zetten trek je het rubber aan de onderkant gewoon een stukkie omhoog. klinkt raar, werkt prima.

Ik zal wel uitgemaakt worden voor barbaar maar waarom jezelf druk maken over een kras als je het uiterlijk onttrekt aan het zicht met een hoes. Enige reden die ik kan verzinnen is dat je de ipod later verkoopt aan iemand die em niet in een hoes stopt. Maar dat doet volgens mij bijna niemand.
    Dat verhaal van die folie was dus wat mij betreft een zinnig antwoord.

[gezeur over spelling]Dit forum is er ten behoeve van de vraagsteller, niet voor het strelen van het taalgevoel van de lurcker. Als iemand z’n vraag zo stelt dat niemand meer antwoord wil geven dan is dat de enige consequentie. Als je wel op zoek bent naar taalgenot, ga dan naar een site waar ze dichtbundels publiceren.[/gezeur over spelling]

Bijdrager
    itachi

Ik vind het heel zielig als je niet eens fatsoenlijk je eigen taal beheerst. En nee, ik ben er ook niet heel goed in, maar ik probeer wel gewoon punten, komma’s en dergelijke te gebruiken. Een d of een t fout, ach dat doen we allemaal wel eens.

als je echt op zijn nederlands wilt gaan doen…
    je spreekt jezelf tegen met:

Ik vind het heel zielig als je niet eens fatsoenlijk je eigen taal beheerst. En nee, ik ben er ook niet heel goed in

ach dat eerste scheelt
    ben allochtoon
    en wat maakt nou die komma uit…als je achter een toetsenbord zit

op school doe ik natuurlijk wel mijn best, maar hier gebruiken we toch ook woordjes zoals: toG eGt
    niX FF

etc
    dus …..

als je het niet begrijpt is het een probleem, maar als je stoort aan iets wat niet van belang is…..maak er dan geen probleem van

Bijdrager
    madmax

Houden van taal, fatsoen en punctuatie: prima! Maar als je dan toch zo’n moraalridder wilt zijn stuur dan een PB naar de ‘offender’ in plaats van een mede mac gebruiker openlijk af te vallen en zodoende ook nog een threads the bevuilen met onderwerpen die totaal off-topic zijn.(oei, nu doe ik het zelf ook!)

Bijdrager
    Deskman

Rare wereld… Mond spoelen met zeep en tandpasta of Braso op je iPod…

Waar moet dat heen! :innocent:

Bijdrager
    stinky

@M10

kzal je niet uitmaken voor barbaar hoor.
    ik heb mn ipod gewoon in zo’n hoesje gestoken omdat ik het handiger vind dan dat bijgeleverde tasjes-prul. daar moet je hem de hele tijd in- en uitschuiven. dat levert zeker krassen op. met dat rubber is hij ook nog eens extra beschermd tegen in mn tas rondstuiteren.
    en jah, ik ben best zuinig op mn spullen. of hij nu in een hoesje zit of niet, een kras blijft altijd zonde. is toch een lidteken op een mooi product.
    en jah, misschien is het ook wel een beetje met voorbedachte rade, een mooie ipod zou misschien ooit nog eens beter verkopen dan eentje vol met krassen.

dan nog ff over het taalgebruik hier.
    waarom loopt iedereen zich er zo druk over te maken? ik geeft toe dat een vraag of antwoord een beetje leesbaar en begrijpelijk moet blijven, maar een paar trendy afkortingen tussendoor, ach whatev… taal is veranderlijk en waarom al dat gedoe met een -d -t -dt -td enzo. lekker belangrijk. neej ik ben geen taalpurist, dat zal wel duidelijk zijn. shoot me! generatiekloof? don’t think so! tenzij je alleen maar leeft om volwassen te worden. ik las laatst ergens een leuk artikeltje in de krant over dit onderwerp. alsk het nog terug kan vinden dan post ik het wel ff.
    i’m outtie, dit gezeur kost teveel tijd.

resumerend: (jahjah, moeilijk woord)
    volgs mij heeft de vraagsteller nu een paar nuttige tips gekregen, en heeft iedereen alles best kunnen lezen. missie geslaagd toch!?

Bijdrager
    sabine

dit had allemaal voorkomen kunnen worden door de zoekfunctie te gebruiken voor deze vraag te posten

Bijdrager
    KarelWillem

Oh ja, hoofdletters!
    Die zijn ook heel moeilijk geloof ik.

:P

dus niet zo tiepen
    Maar zo typen.

Er worden nogal wat toetsen niet gebruikt op het gemiddelde toetsenbord.

Bijdrager
    Jor1

@ Itachi

je iPod is natuurlijk een gebruiksvoorwerp. Echter wel eentje met een heel erg mooi uiterlijk. De iPod word wel een beetje onhandig als je ‘m in een hoesje stopt. Bovendien kan niemand ‘m meer bewonderen waaronder jijzelf niet. Als je je iPod in een hoesje stopt had je net zo goed een lelijke mp3 speler kunnen kopen. Uit ervaring (van directen om mij heen) kan ik zeggen dat een hoesje ook niet helpt. De iPod wordt vaak uit zijn hoesje gehaald, (omdat je ‘m toch wel in het echt aan anderen wilt laten zien, en omdat ie in de dock moet) Zand en stof krassend langs het beschermhoesje zorgen dan alsnog voor krasjes… dus ik zou zeggen.
    Geniet van je mooie iPod. Smeer diepe krassen in met bovengenoemde smeerseltjes en maak je er verder niet druk om.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.