7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Oppie

Scherm-kleur verandering bij snelle gebruikers wisseling

Zo, nu ik eens een vraagje:D Zou iemand dit weten?

En is het het OS, of is het de hardware?

Af en toe (dus niet altijd), als ik ‘snelle gebruikersoverschakeling’ gebruik, dus via het menubalk-icoon voor de accounts wissel van gebruiker, en dan weer terug switch, is plotseling de video-aansturing voor het scherm van slag. Het beeld wordt feller en meer ‘metaal-achtig’ (grijs-blauwer). Schakel ik weer naar een andere gebruiker, blijft het beeld aangetast; alleen een herstart lost het weer op.

Het heeft niks te maken met de instellingen ‘Helderheid’ (Syst.Voork.>Beeldscherm) of met ‘Verbeter contrast’ (Syst.Voork.>Universele toegang>Zien), althans die instellingen staan gewoon goed.

PowerBook G4 1.5 Ghz (1.25 GB Ram) met OS X 10.4.7 (maar deed zich ook voor in vorige versies van 10.4)

Bijdrager
    computer space

Ander colorsync profiel bij de verschillende gebruikers?

Bijdrager
    Niet meer hier

Ik heb hier ook wel eens last van, als ik dan naar de Beeldscherminstellingen ga, kan ik niets veranderen en hoor ik slechts het alert-geluidje. Een restart lost dit idd op.
    Volgens mij is het een bug, totdat het is opgelost moet ik er maar mee leven.

Dr. Rengers

Bijdrager
    Esquare
    ”Dr.

Volgens mij is het een bug, totdat het is opgelost moet ik er maar mee leven.

Dat kan, maar je kunt ook de eenvoudige workaround gebruiken die al een tijdje bekend is. :)
    Het is een bug in het OS. Apple weet ervan, maar vindt het blijkbaar niet nodig dit nog in Tiger op te lossen. :oops:

Bijdrager
    Oppie

Mooi werk Esquare, dit is idd mijn probleem. Toch typisch dat het bij meerdere mensen voorkomt, maar ik het nog nooit hier of bij de ‘buren’ ben tegengekomen.
    Blijkbaar al de derde bug -die ik tegenkom- in Tiger waar Apple niks aan wilt doen.

Bedankt voor het meedenken iedereen.

(Nog steeds een goed forum, dat MacOSX.nl!:wink: )

Bijdrager
    Esquare
    ”Oppie”

Mooi werk Esquare, dit is idd mijn probleem. Toch typisch dat het bij meerdere mensen voorkomt, maar ik het nog nooit hier of bij de ‘buren’ ben tegengekomen.
    Blijkbaar al de derde bug -die ik tegenkom- in Tiger waar Apple niks aan wilt doen.

Het is hier al eerder langsgeweest (hier en hier; zoals je ziet is er nog een tweede workaround). En ik geef je op een briefje dat er nog vele tientallen bugs in Tiger zitten waar nog niks mee gedaan is. En in Leopard krijgen we vast weer een hele nieuwe voorraad.:)

Bijdrager
    Oppie

Aha, toch nog wat gemist.

Die tientallen bugjes zijn natuurlijk niet zo erg als ze maar zelden de kop op steken, als dus maar zeer weinig gebruikers er af en toe last van hebben.

Maar idd, laten we eens kijken met welke dikke, vette bugs Apple ons gaat verrassen in 10.5 8)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.