12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Rochelle van Veen

Scherm iPhone 8 werkt niet meer na (zelf) reparatie

Hoi!

Ik heb net het scherm vervangen van mijn iPhone 8 omdat deze gebroken was. Nu start de iPhone wel op, maar krijg ik geen beeld (een zwart scherm dus).

Alle kabels zijn op de juiste manier gemonteerd.

Iemand een idee? Scherm op Aliexpress besteld, desondanks dat dit product veel goede reviews had ben ik bang dat dit toch de oorzaak is. Maar wilde het toch even hier nog vragen, misschien dat iemand nog een idee heeft?

Hoor het heel graag!

Bijdrager
    penseel

Is geen goed idee bij Alie.

https://www.fixjeiphone.nl/onderdelen/iphone-8/iphone-8-scherm-lcd/

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken geleden door penseel.
    Bijdrager
    Shmoo

https://support.apple.com/nl-nl/iphone/repair/service/screen-replacement

Voor dat soort prijzen ga je toch niet zelf lopen stoeien en al helemaal niet naar bedrijfjes zoals hierboven, die niet eens een fatsoenlijke naam voor hun hobby kunnen vinden.

Bijdrager
    KarelWillem

191 euro voor een schermpje.

En Apple kennende vinden ze vast wel iets waardoor ze niet alleen het scherm kunnen vervangen.

Om nog niet te spreken van dingen als ‘waterschade’, en reparaties die al eerder zijn uitgevoerd, waardoor Apple de hoofdprijs denkt te kunnen gaan vragen.

Bijdrager
    Shmoo

Nee joh, das Dynafix. Als je een iPhone koopt bij een provider of zoiets dan gaat je toestel naar Dynafix en dan krijg je 8/10 keer dit soort reacties.

Bij die 191,- komen volgens mij alleen verzendkosten als je niet in de buurt van een Apple Store woont.

Bijdrager
    iDEOwen

Je zou nog even kunnen proberen om je telefoon een gehele restore (evt dmv DFU mode) te geven. Dit blijkt soms wel eens te werken. Zorg er wel voor dat je een backup van je data hebt;)

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 6 dagen geleden door iDEOwen.
    Bijdrager
    KarelWillem

Dat gebeurt zeker niet alleen bij Dynafix en consorten.

Dat kan Apple ook heel prima. .;)

Moderator
    Night

En daarnaast: als je niet de ‘volle mep’ wil betalen zijn er genoeg reparaties-shopjes die er een niet-Apple schermpje opknallen voor een fractie van de prijs. Heb je wél een poot om op te staan als het niet werkt.

Bijdrager
    GoeieDag

KarelWillem op 9 maart 2020 om 09:34
    191 euro voor een schermpje.

En Apple kennende vinden ze vast wel iets waardoor ze niet alleen het scherm kunnen vervangen.

Om nog niet te spreken van dingen als ‘waterschade’, en reparaties die al eerder zijn uitgevoerd, waardoor Apple de hoofdprijs denkt te kunnen gaan vragen.

KW weer in de zeik-modus.

Ik heb al een aantal reparaties bij Apple laten doen, en idd was er weleens wat aan de hand met die reparatie; kreeg ik gewoon een refurbished model mee, zonder gezeik.

Bijdrager
    KarelWillem

…en idd was er weleens wat aan de hand met die reparatie…

;)

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Waarom neem je geen contact op met Ali? Daar heb je het scherm gekocht tenslotte. Mijn ervaring is dat de verkopers op AliExpress heel bang zijn voor negatieve reviews en erg hun best doen hun klanten tevreden te houden.

Bijdrager
    GoeieDag

KarelWillem op 10 maart 2020 om 08:37

…en idd was er weleens wat aan de hand met die reparatie…

;)

Wat wil je zeggen, brave borst?

Er was dus wat aan de hand met de reparatie, in de zin dat er iets anders, of meer aan de hand bleek te zijn. Of ze kregen iets na openmaken niet meer in orde.

In alle gevallen loste Apple dat netjes op door een ‘nieuwe’ iPhone te geven, terwijl het ding al 2, 3 jaar oud was.

Kom jij daar maar eens mee aan bij OnePlus, of waar je je huidige Android prul dan ook vandaan hebt.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.