8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Scherm iPad mini retina

Het scherm van de iPad Mini retina is over het algemeen prima. Echter zie ik dat het scherm aan de camera-zijde iets minder wit is, noem het blauwig, dan de rest van het scherm. Niet op één plek, maar de hele rand. Ik dacht eerst dat het misschien de schaduw was van het bezel, maar nee.

Delen andere mensen deze ervaring met me?

Bijdrager
    Martin55

Zie je dat ook op andere websites als van OMT en App’s en ook na rotatie van iPad?
    Let ook eens op waar het binnenvallend licht van b.v. een raam vandaan komt, ga eens andersom zitten en kijk of het effect zich dan verplaatst naar de andere kant.
    Verder zie ik op mijn IPad mini Retina, bij verschillende kijkhoeken, soms ook een minimaal effect bij de bewuste rand.
    Ik denk dat dat normaal is. Bij oudere LCD schermen viel dan bijna het hele beeld weg en vaak ook niet egaal.
    Maar als je het niet vertrouwd, kan je nog altijd naar een winkel gaan om te vergelijken met een demo-model.

Inactief
    Anoniem

Ik heb is gekeken met een compleet witte achtergrond. Het effect is niet heel sterk, maar toch. Ook in een kamer zonder lichtinval, blijft het effect zichtbaar op steeds dezelfde rand. Het is eigenlijk meer dat ik het nu weet, dat ik me er aan stoor.

Hier is een compleet witte achtergrond mocht je ’t zelf is goed willen onderzoeken: Witte wallpaper

Bijdrager
    Martin55

Ik heb net nog even gekeken met die geheel witte achtergrond en zie hooguit een minimaal verschil in helderheid tussen het middenvlak en de randen.
    Wat me wel opvalt is dat de helderheid bij kantelen (bij ca. 15 graden) een stuk minder word en bij verder kantelen een tijd vrij stabiel blijft.
    Die blauwe waas zie ik niet maar dus wel een minimaal verschil in helderheid.
    Dat was overigens bij de iPad 3 minder opvallend.

Bijdrager
    TheBigZ

Het zijn de koekenbakkers zelf die het eigen plezier aan zo’n mooie iPad mini retina vergallen door de uithoeken van de specs op te zoeken met witte dan wel zwarte wallpapers.:D

Inactief
    Anoniem

Nou, TheBigZ. Het viel me eigenlijk op bij het lezen in iBooks en Mail. Dat zijn twee apps met relatief veel wit, en ja, dan valt een rand met een wat mindere helderheid al snel op. Maar ik begrijp je probleem: 1st World problem:-)

Bijdrager
    steveb

kan iemand mij de maten geven de zijden van het scherm van ipad retina mini en ipad air

Bijdrager
    Martin55

@Steveb ik ben uitgebreid aan het zoeken geweest en heb na lange tijd (3 sec) deze link op Apple site gevonden.
    Zie afmetingen iPad mini
    Ik stel voor dat je zelf de gegevens van de iPad Air opzoekt!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.