8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    martinox

Scherm Imac kapot? geeft rode gloed

Hallo allemaal,
    Ik heb een Imac (met zo’n halve bol) waarvan het scherm binnenkort de geest gaat geven vrees ik… Vaak komt er een rode gloed over het scherm heen. Soms herstelt het zich weer maar de laatste tijd komt het steeds vaker voor… Heeft iemand misschien tips voordat ik hem bij een reparateur moet afleveren?

Groeten,
    Maarten

Bijdrager
    Van Cot

staat er iets magnetisch of een microgolf in de buurt van je imac? Verplaats hem anders eens en zie wat hij doet.

Bijdrager
    martinox

Nee, dat is het niet. Er staat geen enkel apparaat in de buurt van mijn Mac

Bijdrager
    Jello

Ook geen luidsprekers?

Die hebben ook een magnetisch veld.
    Zo’n magnetisch veld geeft ook leuke verkleuringen weer…

Bijdrager
    vhbart

“La vie en Rose”, zo noemen wij dat op het werk. Daar hebben we één zo’n iMac staan die nu en dan roze uitstraalt. Dit is hier reeds ergens ter sprake gekomen. Zo zijn er die een (dure) reparatie laten doen hebben en na enkele maanden terug hetzelfde voorhadden. Die ene iMac bij ons op het werk onderhoud ik systematisch door wekelijks MacJanitor en Onyx (beiden wel te vinden op versiontracker, of Google eens ff.) te laten draaien. Ik laat ze door een herinnering in iCal automatisch opstarten, dan moet de gebruiker alleen maar op de startknop drukken, zo raakt dit niet vergeten.
    Hout vasthouden, maar die bij ons is nu toch reeds een tijdje stabiel…

Bijdrager
    martinox

Helaas, geen van bovenstaande oplossngen heeft gewerkt. Misschien nog iemand anders tips voordat ik hem naar een reparateur ga brengen….?

Gr. Maarten

Bijdrager
    vhbart

Eerst eens pram zappen? (opstarten met appletje+alt+p+r ingedrukt houden tot je een tweede “boing” hoort)

Bijdrager
    martinox

Had ik ook al geprobeerd! Zonder succes helaas……:cry:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.