6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    oost

Scherm en printer

Goedemorgen allen,

Ik heb van de week een nieuwe printer gekocht (Xerox 6120, color laser). Ook heb ik (uiteraard) een beeldscherm (Cornea CT1704). Mijn scherm heb ik nu 3 jaar. In mijn systeemvoorkeuren ‘beeldscherm’ heb ik ook dit profiel geselecteerd. Ik ben ook tevreden over mijn instelling van mijn scherm.

Als ik nu ga printen op mijn nieuwe printer vind ik dat de printer teveel afwijkt van mijn scherm.

Weet iemand een goeie manier om dit naar elkaar toe te trekken? En wat is mijn uitgangspunt? Scherm of printer?

Ik hoor graag van jullie!

Dank alvast,

Remco

Bijdrager
    Yaris

Scherm en printer hebben niets met elkaar te maken. Ik vermoed dat je je printerinstellingen moet aanpassen. Vanuit welk programma wens je te printen en wat is er niet goed aan de print ?

Bijdrager
    oost

Ik ga voornamelijk printen vanuit Indesign etc. En eigenlijk vind ik dat de printer te licht is. Als ik op een foto een donkere partij heb is de printer iewat aan de lichte kant.

Scherm en printer hebben niets met elkaar te maken.

Maar ik maak een ontwerp, op een bepaald moment denk ik dan ‘zo is het goed’; als ik dan ga printen en het ziet er anders uit dat als ik wil is dat toch niet goed? Dus in die zin heeft het toch wel met elkaar te maken of vergis ik mij. Kun je mij uitleggen hoe jij dit bedoeld?

Dank je wel.

Remco

Bijdrager
    Freek.

Dat mijn beste, heeft nou alles met kleurmanagement te maken. En laat dat nou een onderdeel zijn van de [FAQ’s] zijn in het Beeldbewerkingsforum.
    Daarnaast is er al erg veel over geschreven op MacOSX.nl. Check even de Zoekfunctie.
    Mocht je er daarna nog niet uitkomen dan horen we het wel…
    Succes alvast :)

Bijdrager
    CaDoc

Weet er niet echt heel veel van maar naar mijn idee moet je ook het kleurenprofiel van je printer kiezen opdat vanuit het kleurenprofiel van het “document” zowel correct naar het scherm als correct naar de printer kan worden omgerekend. In de printervoorkeuren kan je wel het een en ander kiezen aan profielen, wellicht moet daar nog iets worden aangepast.

Bijdrager
    oost

Beste mensen,

Ik heb mij de afgelopen dagen door veel topic’s van het forum geworsteld zodanig dat ik er bijna simpel van word. Ook durf ik eigenlijk hier niets meer over te vragen omdat ik vrees dat er reacties komen in de trant van ‘gebruik de zoekfunctie’ of lees eerdere topics.

Afin.

ik ga het toch proberen omdat ik denk dat het A) geen gemakkelijke materie is
    B) ik hoef geen ‘kleurechte’ printen te hebben; alleen dat mijn printer iets meer naar mijn scherm komt.

Maar……….. beste vrienden; doe ik het dan wel goed?
    En…………… hoe kun je een printer beinvloeden?
    Of……………. denk ik helemaal verkeerd?

Sorry als mensen uit hun dak gaan; maar wat voor de één simpel is kan voor de ander moeilijk zijn, ook is niet iedereen even technisch onderlegd.

Ik hoor het graag.

Remco

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.