7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Edwin377

scherm delen met MacMini onder Tiger lukt niet

Ik probeerde vanavond de Mac Mini van een vriend op afstand te bedienen met zijn MacBook pro. (de mini gaat de meterkast in als iTunes server voor de stereo icm AirTunes en iPhone remote) Alles dus op zijn netwerk. De MacBook Pro draait Leopard, de Mac Mini Tiger. Het lukt wel om in te loggen op de mini zodat de bestanden benaderd kunnen worden maar de knop Deel Scherm in Finder leidt tot een foutmelding als zou de ingevoerde geregistreerde gebruiker niet kunnen (de enige die er is en met bestandsdeling wel werkt). Het zou kunnen dat het niet lukt omdat Tiger (op de mini) schermdelen niet ondersteunt. Maar het geval wil dat ik thuis een iMac G3 met 10.4 op afstand bedien met computers onder 10.5. Of zou ik soms een VNC cliënt oid ooit op de G3 hebben geïnstalleerd wat dit mogelijk maakt? Wie weet raad?

Bijdrager
    Ian83

Tiger ondersteund inderdaad geen schermdeling; dat is een nieuwe functie van Leopard. Het kan wel met Remote Desktop van Apple of bijv. met logmein.

Bijdrager
    Edwin377
    ”Edwin377″

Maar het geval wil dat ik thuis een iMac G3 met 10.4 op afstand bedien met computers onder 10.5. Of zou ik soms een VNC cliënt oid ooit op de G3 hebben geïnstalleerd wat dit mogelijk maakt? Wie weet raad?

om mezelf te herhalen…

Bijdrager
    Ian83

En?

Bijdrager
    1984
    ”Ian83″

En?

Dan klopt jouw verhaal niet…..:|

Bijdrager
    Roeland

@Edwin377
    Voor alle zekerheid: heb je op de Mac mini in Systeemvoorkeuren onder Delen de Apple Remote Desktop voorziening geactiveerd voor de bewuste account? Zo werkt hier Schermdeling van mijn Tiger Mac mini op mijn Leopard MBP, en zonder aparte VNC client.

Bijdrager
    Edwin377

@Roeland
    ik had rdc inderdaad aangevinkt in de voorkeuren maar toch werkte het niet. We hebben er maar voor gekozen om Leopard op de mini te gaan installeren. Straks eens kijken maar dat moet wel werken. [toevoeging; het werkt]

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.