30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 53)
  • Q:
    Bijdrager
    J-R0eN

Scherm bij macbook

Goeiemorgen,

Ik heb een Macbook PRO 15″ (oude model) en wil hier graag een scherm aan gaan hangen zodat ik een grotere werkruimte heb.

Ik heb een budget van +- 300 euro.
    Grote scherm: +- 23″

Wie heeft voor mij wat tips?

Bijdrager
    tjetta

Ik heb recentelijk een LG W2442PA gekocht, voor ongeveer 250 euro. 24″, 1920 * 1080 (ook nog HDMI aansluiting if you like). Prima beeld om op te werken, maar kwalitatief niet goed genoeg voor fijn grafisch werk. Maar voor alledaagse dingen is het en prima scherm, zeker voor dat geld. Reden voor mij om dit scherm te kopen, was dat het 360 graden draaibaar is (waardoor je het dus ook in portrait kunt gebruiken, handig om een ebook van te lezen bijvoorbeeld).

Maarehm… Misschien is het leuk als je zelf wat inzet toont en een aantal modellen op een rijtje zet. Kieskeurig.nl en de Tweakers.net pricewatch zijn goede bronnen van informatie. Er is niets mis met zelf e.e.a. uitzoeken ipv hier gewoon je vraag te droppen he.

Bijdrager
    Delta

H233HA – 23″ Widescreen 16:9 Full HD

Deze van Acer zou een optie kunnen zijn, zoek hem maar eens op.
    Hij is Full HD, 23 inch, heeft vga, dvi en hdmi aansluiting enz.

Bijdrager
    Chantal C.

Ik heb een HP LP2475w (24″). Ben er blij mee. Geeft mooi beeld.

Bijdrager
    prullenbak

zit hier op mn werk achter een HPw20. En het beeld is ook wel acceptabel. Ik heb het idee dat het iets fletser is als op mijn macbook pro (late 2007, dus geen unibody) zelf, maar over het algemeen gewoon goed.

Bijdrager
    J-R0eN

Bedank voor jullie antwoorden.

Ik ben wel te spreken over de H233HA – 23″.

Vraag: Is dit beeld wel goed genoeg voor grafisch werk e.d.?

Bijdrager
    Electr0n

Ik heb een 22″ van Philips.
    Mooi beeld en zeer over te spreken.
    Ik heb hem besteld op http://www.4launch.nl.
    Ze hebben een duidelijk uitleg en mij type zouden ze ook hebben voor de 24 inch.
    Kijk anders even.

Update:
    http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-063181
    Die heb ik alleen maatje kleiner.

Bijdrager
    J-R0eN

@ Electr0n : bedankt voor je link. Handig site!

Mijn oog is gevallen op dit scherm : http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-068293
    Wat vinden jullie hiervan?

voordeel vind ik dat er een ingebouwde speaker inzit en een USB-poort.

Vraag me alleen af wat dat blokje aan de bovenkant op het schem is?

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”J-R0eN”

@ Electr0n : bedankt voor je link. Handig site!
    voordeel vind ik dat er een ingebouwde speaker inzit en een USB-poort.

Dat is wat mij betreft het extra geld niet waard. Ingebouwde speakers leveren vaak rotgeluid en een USB hubje is ook zo gekocht. Neem dan liever een scherm dat voor het zelfde geld iets betere specs levert.

Vraag me alleen af wat dat blokje aan de bovenkant op het schem is?

Videocamera/webcam. zie ook

PRO TIP: check ook de Tweakers Pricewatch eens. Daar staan niet alleen populaire en goede schermen duidelijk gesorteerd, maar ook reviews van gebruikers. Ik kijk zelf naar de Samsung 2443BW die gewoon binnen jouw budget is.

Moderator
    Mac Daddy

Zeer handig topic. Ik ben de laatste tijd ook aan het zoeken. Als het mag van de topicstarter zou ik hier ook mijn vraag willen stellen. Ik zoek ook een extern scherm, maar heb er ook wat eisen bij. Dus J-R0en. Zou ik mijn vraag hier ook mogen stellen?

Ik zal de aanbevolen schermen ook even doornemen als ik tijd heb.

Bijdrager
    1984
    Moderator
    Mac Daddy

Dat is een soortgelijk topic, maar uit halverwege 2008. Je kan daarin verder gaan, maar ik heb dat eerder geprobeerd. In een oud topic een nieuwe vraag stellen en dan kun je lang wachten op een antwoord. Ik weet dat het de regels zijn, maar niemand die in zo’n oud topic kijkt naar de laatste post waar een nieuwe vraag staat.
    Daarbij zijn er in een jaar weer een boel nieuwe schermen bijgekomen en in prijs gedaald.

De vraag aan J-R0en blijft nog staan. Mag ik mijn vraag ook in dit topic stellen?

Bijdrager
    J-R0eN

@ Mac Daddy: JA natuurlijk mag dat :D
    Kunnen we samen zoeken naar een nieuw scherm..

Bijdrager
    1984

Kijk eens naar de HP LP2475w daar is al heel wat over geschreven op dit forum

Bijdrager
    KingAchille

Als het tweedehands mag zijn, ik heb mijn ACD 23″ gekocht voor 300€. Prima deal voor een scherm waar niets aan was.
    Adressen zoals eBay, Markplaats en Tweedehandsmac.nl moet ik je niet meer vertellen natuurlijk…

Moderator
    Mac Daddy

Mooi! :D

Ik heb ook een 15 inch aluminium MBP met glossy display. De eisen ik aan het scherm heb. Niet al te duur. Als het onder de 200 euro kan, ben ik blij. Hij moet DVI hebben en nog een extra aansluiting (?2e DVI?, maar waarschijnlijk wordt het van VGA), zodat ik mijn Mac mini er ook op aan kan sluiten. Verder moet ik er qua pixels op vooruitgaan, dus minimaal 1680×1050.

Dan nog een aantal vragen. Ik studeer in de richting Motion Graphics. Dat betekent veel werk komt uiteindelijk op een tv scherm o.i.d. terecht. Daarbij is het veel beweging.
    – Is het handig om een 16:9 scherm te nemen i.p.v. een 16:10 scherm?
    – Moet ik nog opletten op de refeshrate, vanwege veel bewegende beelden?
    – Bestaan er al glossy schermen? *
    – Zo ja. Is dat dan een goede keuze? *

* Ik heb dus een golssy display op de MBP. De reden dat ik daarvoor heb gekozen was. Ik ga dus veel voor tv schermen werken en dan leek mij dit meer op zo’n scherm lijken dan een matte. Nu heb ik vaak genoeg gezien dat de glossy schermen van andere notebooks veel meer spiegelen dan die van de MBP. Daardoor zie je soms bijna niks op zo’n scherm. Als er schermen zijn die ook zo’n glossy laag hebben, spiegelt dit dan net zo erg als die goedkope notebooks?

Het glossy is niet een eis, maar ik vroeg mij af of dat al verkrijgbaar is bij andere fabrikanten en of het goede kwaliteit is?

Bijdrager
    J-R0eN

Als ik jou was zou ik het LED display van apple nemen!. Ik zou deze ook graag willen maar omdat ik deze niet aan m´n macbook kan aansluiten moet ik een andere nemen…

Moderator
    Mac Daddy

Hoezo kan je die niet aansluiten? Ik heb dezelfde MBP als jij. Dan moet je toch een converter hebben, of bestaan die nog steeds niet?

En dat is mijn wel veel te duur. Ik ben een student. Als je onder de 200 kan, zou ik blij zijn. Ik zal dat budget maar ff aanpassen in mijn originele post. En glossy is niet een vereiste. Ik vroeg mij alleen af of het al bij andere fabrikanten verkrijgbaar is en of het een beetje goede kwaliteit is.

Bijdrager
    J-R0eN

Ah oke, ik dacht dat je een nieuwe macbook had. Maar nee dat bestaat volgens mij nog steeds niet…
    Ik ben benieuwd wat voor tips er nog binnen komen voor je.

Geblokkeerd
    Anoniem

Een ACD scherm voor een budget prijs kan je vergeten, behalve als je naar tweedehands gaat kijken. Dan nog kan je net zo goed een goede dell kopen omdat ze vergelijkbare panelen gebruiken. Wat mij betreft zijn de ACDs al een paar jaar overdreven duur (net als de Pro laptops).

Wat betreft schermen denk ik dat het niet verdomd veel uitmaakt wat je gaat kiezen, tenzij je hele specifieke eisen hebt. Kom je niet verder dan “Hij mag niet te veel kosten en moet niet slecht zijn), dan kan je bij Tweakers kijken wat recent populaire schermen zijn en er daar gewoon eentje van uitkiezen. That’s what I do:)

Moderator
    Mac Daddy

Jaa. Die pricewatch geeft tenminste de resultaten waar je om vraagt. Ik zat eerder op kieskeurig.nl en kelkoo.nl te kijken, maar die laten altijd te weinig of te veel zien. En bij de sites van die fabrikanten zie je altijd maar 1 merk.

Maar de zoekresultaten gaven 2 opties die voor mij persoonlijk wel goed zijn. En dan ga ik uiteindelijk voor de iets duurdere.
    De Samsung Syncmaster 2043BW en de Samsung Syncmaster 2243SW (Hoewel die bij Samsung bekend staat als de Syncmaster 2243SN)

De laatste is een 16:9 scherm en is Full HD. Zeker makkelijk bij het kijken van films, maar ook met eigen werk. Hij heeft VGA en DVI. Nu maar eens kijken waar ik ‘m vandaan haal.

Hoe zit dat met die webshops die ze voor lage prijzen verkopen. Ik ken ze vaak niet. Is dat te vertrouwen?

Bijdrager
    Marcjah

Ik ga de Samsung Syncmaster P2070 halen (is ook in grotere maten)

Goeie specs én een mooi design;)

Bijdrager
    1984

Cinema Display 23″ ADC
    Poorten: USB ADC
    Dit scherm hoeft weinig uitleg te hebben denk ik, hij is perfect. Ik heb er 1 teveel, dus deze gaat de deur uit.
    Geen dooie pixels etc.
    Prijs: € 275

Cinema Display 23″ Aluminium
    Poorten: USB DVI FireWire
    Apple 23″ cinema Display inclusief spiderone color calibratie.
    Geen dode pixels. In nieuw staat.
    Prijs: € 600

http://www.tweedehandsmac.nl/

Bijdrager
    MacBoot

als je er eentje kiest die 1984 plaatst dan zou ik gaan voor de tweede
    is dan wel 325 euro duurder maar dan heb je echt een goed scherm:wink:
    (ervaring met beide schermen)

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”Mac

Hoe zit dat met die webshops die ze voor lage prijzen verkopen. Ik ken ze vaak niet. Is dat te vertrouwen?

Daar heb je dan weer de Tweakers.net Shop Survey voor:)

Ik haal de laatste tijd veel spul bij DataByte.

Moderator
    Mac Daddy

Aha. Ik snap de groene balkjes ja. Wel mooi. Eén van de goedkoopste is gelijk ook één met goed recensies. Nu moet ik het geld nog bij elkaar moeten zien te krijgen.

Bijdrager
    J-R0eN

DataByte is i.d.d. wel een goede webshop en zeker wat goedkoper..

En wan cailin coilleach zegt dat je net zo goed een dell kan kopen omdat die vergelijkbare panelen hebben als apple is dit misschien wel iets? http://www.databyte.nl/S2309WB? Qua design vind ik hem erg mooi en 200 euro is ook wel een mooie prijs. Ik weet alleen niet of het iets goeds is?

Ik weet ook niet waar je op moet letten bij de aankoop van een scherm?

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”J-R0eN”

Ik weet alleen niet of het iets goeds is? Ik weet ook niet waar je op moet letten bij de aankoop van een scherm?

En dus ga je weer terug naar de Tweakers Pricewatch om te kijken naar gebruikerservaringen en die zijn voor die Dell best goed.

Wat mij betreft moet je minstens letten op:
    * Aansluitmogelijkheden (DVI en VGA)
    * Contrast verhouding (1000:1 is wel het minimale)
    * Responstijd van maximaal 5ms.

Bijdrager
    J-R0eN

Hmm, vreemd er zat toch echt een slotje op toen ik vanmorgen keek en er was een link geplaatst naar een andere artikel want daar werd ook over een beeldsherm gepraat:?

Nou ja zal wel…

@cailin coilleach: ja die dell is i.d.d. goed..

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik had’t slotje ook gezien ja:)

Maf… :P

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 53)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.