9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    dennisgodderie

Extern scherm bibberende strepen

Ik heb voor mijn werk een scherm gekocht (21,6″ led) die ik via een VGA kabel en tussenstukje (van apple) aankoppel op mijn 13″ macbook.
    Echter merk ik dat het beeld “strepen” vertoond als je erop let. Het zijn geen pixel-strepen ofzo, maar zo’n waas van strepen die bibberen over het gehele scherm.

Hoe komt dit? Bij mij vorig scherm had ik dit ook lichtjes, doch iets minder dan nu.

Is vrij vervelend als je er uren op moet werken…

Bijdrager
    Hansi2124

Misschien is die kabel dan niet goed als je het ook bij het vorige scherm ook had?

Bijdrager
    dennisgodderie

Is een gewone VGA-kabel. Ik ga hem eens vervangen (heb nog eentje liggen). Maar ‘k heb dit al eerder eens getest en toen gaf het geen beterschap…
    Thanks for the tip, ‘k ga het nu testen!

Bijdrager
    Vinhelper

Ik heb dat ook bij een scherm gezien bij iemand, en daar kwam het omdat er een hogere resolutie op het scherm werd weergegeven, dat dat het scherm aankan volgens de specificaties.

Controleer dus even de maximale resolutie, en vergelijk dit met de resolutie die is ingesteld in Systeemvoorkeuren>Beeldschermen

Let wel op dat dit op de langere duur (ligt eraan hoeveel uur per dag en in totaal je het gebruikt) steeds erger wordt en het scherm op den duur onleesbaar wordt en uiteindelijk er helemaal mee kapt.

Bijdrager
    dennisgodderie

@Vinhelpen: het scherm zou 1980×1020 aankunnen en daar staat hij ook op. Ik merk het “bibberen van strepen horizontaal” het felste op bij grijstinten en donkere kleuren…

Bijdrager
    Vinhelper

Full HD-resolutie op een 21 inch scherm?

Dat is een duur scherm geweest dan, want die zijn er naar mijn weten niet zoveel. Het beeld wordt dan wel heel klein, namelijk. Kun je dan alles nog goed lezen zonder het te vergroten?

Zou je de naam en typenummer van het scherm kunnen geven?

Bijdrager
    dennisgodderie

Heb hem gewoon bij Vandenborre gekocht:-)
    http://www.vandenborre.be/WEB/NL/Page518.vdb?Detail=L.qaS.NnQuNnKC8k
    ’t Is geen superscherm ofzo, maar ’t zou toch goed moeten zijn voor gewoon thuisgebruik.

Bijdrager
    Vinhelper

Als het niet weggaat, zou ik met het scherm teruggaan en de klacht melden.

Van het merk heb ik namelijk nog nooit eerder gehoord, dus dat roept bij mij vragen op over de kwaliteit, zeker bij zo’n lage prijs voor een LED-scherm.

Bijdrager
    dennisgodderie

Hmm, maar ’t is niet iets dat “kapot” lijkt…
    ’t Is eerder zoiets dat wanneer je luidsprekers tekort staan bij een (dan wel ouder) scherm, dat je zo’n horizontale beweging krijgt van strepen op je scherm.
    Voor de rest is het scherm prima en ‘k had ook lichtjes bij mijn vorig scherm…

Maar ‘k weet eigenlijk niet hoe ze het in de vaktermen noemen, anders kon ik het opzoeken op google wat evt. oorzaken zouden kunnen zijn…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.