15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    inc

scherm bevriest bij spellen

Heb dus toch wat demo’s gedownload (medal of honour, unreal, c&c), even mijn nieuwe G5, 1.8dp testen.
    Maar, telkens bevriest het beeld. Het spel lijkt verder te gaan: Ik kan nog wel schieten, en neergeschoten worden.
    Waar ligt het probleem?, bij de monitor? 22″iiyama 510, of de videokaart?

Overigens komt dit dus alleen voor bij het spelen van spellen, en soms gebeurt het meteen, soms pas na een paar minuten of langer…

Bijdrager
    angorawol

Het zou ons natuurlijk helpen als je je hele configuratie even verteld.
    versie Mac OS X enzo.
    (wat is 1.8 dp trouwens?)

Bijdrager
    hydro
    ”angorawol”

Een G5 met dual 1,8 Ghz proccesors, lijkt me nogal duidelijk he.

Bijdrager
    Sad

1.8 GHz dual processor.

Je zegt dat het beeld bevriest, hoe moet ik dat zien? Staat het laatste plaatje nog in beeld maar staat alles stil? Is de hele computer vastgelopen of kan je nog wel quitten en gewoon weer in de Finder doorgaan?

Of beweegt je poppetje niet meer maar gaat de rest van het spel wel door? (Dus zie je andere poppetjes voorbij lopen, vliegtuigen, rookwolkjes bewegen nog wel?)

probeer eens van full-screen naar window-mode over te gaan door op ?H te drukken. (Dat kan in bijna alle Aspyr games) en kijk of dat iets uit maakt.

Bijdrager
    angorawol
    ”hydro”
    ”angorawol”

Een G5 met dual 1,8 Ghz proccesors, lijkt me nogal duidelijk he.

Voor jou blijkbaar wel, maar ik mag het toch vragen, niet?

Bijdrager
    www.project-euh.com
    ”inc”

Maar, telkens bevriest het beeld.

Lijken me coole spellen dan;)

Bijdrager
    Sad

Het is hier de lounge niet jongens!

Inc, heb je al wat meer info voor ons?

Bijdrager
    redmar

klinkt nogal als een video driver probleem. (heb gisteren nog m’n ATI kaart driver geupdate omdat ik hetzelfde probleem had)

succes!

offtopic: btw finally m’n powerbook 17″:) erg tevreden mee;)

Bijdrager
    ateazz

hey

wat voor videokjaart heb je er in zitten???

Bijdrager
    inc

Beetje late reactie, want op 800×600 werkte het dus wel, dusss…
    Maar wel raar dat het niet hoger kan. Ik heb een nieuwe 1.8dp dus, met de laatste systeemupdater er over heen, en 1.25 gb ram..

overigens zijn dit voor iedereen gratis te downloaden demo’s , die je ook online kan spelen..

Bijdrager
    inc

en het scherme bevriest geheel. Geen toets doet het meer, geen harde quit enzo; alleen nog maar dat glimmend zilveren knopje op de computer zelf.

Bijdrager
    Sad

Okee 800×600 doet het wel,
    hogere resoluties niet dan loop alles totaal in de soep.
    Het is bij meerdere verschillende spellen.

Klinkt als een videokaart probleem. “Out of the box” zou dit moeten werken dus ik denk dat het een hardware fout is in je videokaart. Terug naar de winkel er mee.

Bijdrager
    ateazz

wat voor videokaart???

Bijdrager
    R4mj3t

Hoi Inc,

ik heb precies hetzelfde met een 1,8 DP NVidea 5200 met een Acer al732 monitor, dus ligt het niet aan je monitor denk ik. Tevens had ik ook een opstart probleem, geen beeld. Pas na de mac in sluimer te hebben gezet deed de machine het verder goed. Op mijn werk kon ik een Ati 9600 kaart ‘lenen’ en daarna waren alle problemen over. Ik heb van Apple net een nieuwe 5200 kaart opgestuurde gekregen om te testen. Die moet ik nog even inbouwen maar ik verwacht er niets van omdat ik dat al eens met een 5200 kaart van mijn werk heb geprobeerd. Ik had apple helpdesk gebeld en die stonden niet eens erg afwijzend om de kaart om te ruilen voor een 9600 wanneer blijkt dat de vervangende 5200 hetzelfde probleem geeft. Dat moest dan wel bij een service center geconstateerd worden.

Succes.

Bijdrager
    inc

ah, bedankt. In de mijne zit die dus ook. (geforce fx 5200 nvidea). Moet er dus week van gaan maken. Ver velend..

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.