6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    SeaTrue

scherm aansluiting

tijdje geleden mijn kamer een beetje gereorganiseerd en mijn scherm verplaatst. Toen werkte in aan de achterkant naast de vga ook nog andere aansluitingen (?) op. Weet iemand welke deze zijn en waarvoor ik deze kan gebruiken?

de aansluitingen zien er hetzelfde uit, er staat boven, R G B H/C V

(sorry voor de onduidelijke foto)

alvast bedankt

-Sam Heijens

Bijdrager
    Neproadie

Onduidelijk is niet erg….groot wel;)

overigens:
    “Een kleurenmodel dat gebruik maakt van de kleuren Rood, Groen en Blauw. Dit zijn de elementaire kleuren waarmee een beeld op een beeldscherm wordt opgebouwd. Sommige monitoren hebben een RGB-aansluiting waarbij elke kleur zijn eigen aansluiting heeft en soms ook een aparte aansluiting voor de synchronisatiesignalen. De tegenhanger van dit kleurenmodel is het CMYK-model (Cyaan, Magenta, Geel en Zwart).”

Bijdrager
    SeaTrue

dus ik begrijp dat dit eerder een oude aansluiting is? en dat vga beter signaal geeft?

hier heb je dan ook speciale videokaarten voor nodig zeker?

Bijdrager
    Neproadie

Qua signaal weet ik het verder niet, die aansluitingen nog nooit gebruikt.

Overigens hoeft een speciale videokaart volgens mij niet:

Bijdrager
    Petje
    ”samheijens”

dus ik begrijp dat dit eerder een oude aansluiting is? en dat vga beter signaal geeft?

hier heb je dan ook speciale videokaarten voor nodig zeker?

Dat was een kwalitatief hele goede aansluiting en beter dan de standaard VGA.
    Verder staat RGB voor rood groen blauw de weergave kleuren van het schaerm en de H en V staan voor horizontale en vertikale verversingsfrequentie.
    Als je zo’n kabeltje koop zoals “Neproadie” laat zien dan kun je met 2 computers op 1 scherm werken en telkens wisselen. Sommige monitoren zoals Lacie/Iiyama hebben een switch aan de voorzijde, maar bij anderen moet je het monitor instelmenu gebruiken om te schakelen.

Bijdrager
    SeaTrue
    ”Petje”

Als je zo’n kabeltje koop zoals “Neproadie” laat zien dan kun je met 2 computers op 1 scherm werken en telkens wisselen. Sommige monitoren zoals Lacie/Iiyama hebben een switch aan de voorzijde, maar bij anderen moet je het monitor instelmenu gebruiken om te schakelen.

cool, leuk dat wist ik niet.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.