6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Geedee

Scheef lettertype in Safari

Sinds enige tijd is het lettertype op bepaalde sites (en dan nog bepaalde onderdelen) scheef en vet. Bij de voorkeuren van Safari staat er onder weergave>lettertype enerzijds ‘Times 16’ en daaronder ‘Courier 13’ voor niet proportioneel. Ik heb trouwens nooit iets daaraan gewijzigd. Dat staat daar dus zo sinds installatie van Leopard. Waarom dan die scheve, vette letterweergave en hoe zet ik dat weer normaal? (Had al navraag gedaan bij de bank voor het pc-banking, maar daar vertelden ze me dat ze niets hadden gewijzigd en dat het dus om instellingen van mijn browser gaat.)

Bijdrager
    Geedee

Niemand ???

Bijdrager
    Blieper

Hoi Geedee,

Het zal waarschijnlijk om het lettertype Helvetica.dfont gaan.

Ik zou even naar lettertypekatalogus gaan en daar kijken hoeveel Helvetica’s er actief zijn

Zet in eerste instantie de Helvetica.dfont actief en de overige Deactiveren.

Kijk eens hoe het dan gaat op die debetreffende site

Bijdrager
    Geedee

Hallo Blieper

Fijn dat ik je nog eens tegenkom;-)

In mijn lettertypencatalogus staan Helvetica (curs, reg, vet en vet curs) , Helvetica CY (norm, schuin, vet, vetschuin) en Helvetica Neue (curs, gecomprim vet, gecompr zwart, licht, licht curs, regulier, ultralicht, ultralicht curs, vet, vet curs) allemaal actief. Die Helvetica.dfont vind ik wel terug in mijn HD>systeem>bibliotheek>fonts. ???

Bijdrager
    Blieper

Stuur me eens even een screendump van die scheve letters (Apple Shift 3) de foto komt op je desktop te staan

Bijdrager
    Geedee

Mailtje.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.