7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    misterx

Schalen in inDesign en D-Widget vraagje

Goedemorgen,

Een paar vragen:

Is het mogelijk om in inDesign in te stellen dat als je afbeelding is bijgewerkt dat ind het op 100% laat en niet gaat schalen?

Wat ik niet kon vinden was een Widget voor het omrekenen van point naar mm’s.
    Weet iemand of daar een dashboard-widget voor is?

Bijdrager
    bramvdb

Wat bedoel je met je eerste vraag, is het zo dat als je nu een beeld importeert in indesign dat ie gewoon een percentage kiest?

Points hebben niets te maken met mm, points is iets voor de computer en mm iets voor op papier dus zo’n widget zal niet bestaan. Je kan niet het aantal point van bv de breedte ingeven en dan zien hoeveel mm dat zal zijn.

Bijdrager
    misterx

Bedankt voor je reactie bramvdb!

is het zo dat als je nu een beeld importeert in indesign dat ie gewoon een percentage kiest?

Nee, ik heb een beeld in indesign staan en later aangepast. Wanneer ik datzelfde beeld in indesign bijwerk, schaalt indesign hem beeldvullend blijkt (omdat ik een omtreklijntje in illustrator heb weggehaald) en ipv 100% staat deze er dan 115% in.

Points hebben niets te maken met mm

Hier bedoelde ik of ik de lijn-dikte (in punten) kon omzetten naar mm’s.
    Mijn lijndikte is 30 punten dik. Hoe dik in mm’s is dat?

Bijdrager
    Onno Groesz
    misterx op 27 augustus 2010

Goedemorgen,
    Is het mogelijk om in inDesign in te stellen dat als je afbeelding is bijgewerkt dat ind het op 100% laat en niet gaat schalen?

In CS4 gaat dit door dit uit te zetten:
    Voorkeuren -> Bestandsafhandeling -> Afmeting van de afbeelding behouden bij opnieuw koppelen

Bijdrager
    Onno Groesz

Mijn lijndikte is 30 punten dik. Hoe dik in mm’s is dat?

Wat ik meestal doe is even een nieuw kadertje tekenen en dan bij de breedte 30 pt intypen. Dan maakt InDesign er weer mm van. Maar dat is natuurlijk alleen maar handig als je dit niet vaak nodig hebt.

Bijdrager
    F_Vervoort

Points hebben niets te maken met mm, points is iets voor de computer en mm iets voor op papier dus zo’n widget zal niet bestaan. Je kan niet het aantal point van bv de breedte ingeven en dan zien hoeveel mm dat zal zijn.

Sorry Bramvdb, maar points (punten dus) bestonden al voor dat er spraak van een computer was. Is een typografische maateenheid. (Je hebt trouwend Pica, didot en fractionele punt). Je verwart waarschijnlijk met pixels…

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Of je onthoudt gewoon dat er 72 punten in een inch gaan en dat een inch 25,4 mm is. Daarna heb je alleen nog een rekenmachientje nodig (of je drukt command-spatiebalk in) om punten ÷ 72 × 25,4 uit te rekenen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.