9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Stoyanov

Schakeling I-Phone tussen wifi en 3G

Stel;

Je hebt wifi in huis. als je thuis komt schakelt je i-phone automatisch over, van 3G, naar wifi.
    Nu ga je via mobile-voip een telefoongesprek voeren. De gesprekskosten van dit gesprek worden (logisch) van je voip tegoed afgeschreven.
    Maar…. stel je bent buiten en wilt een voip gesprek voeren. De 3G verbinding valt weg.
    Neemt nu het gewone telefonische gedeelte van je i-phone het gesprek over?
    Ik krijg namelijk onverklaarbare rekeningen van gesprekken, die ik normaal altijd met voip voer, op mijn t-mobile factuur.
    Iemand anders ervaring hiermee? En iemand een idee hoe dit kan?

Bijdrager
    stavos

Zou T-mobile je dat niet kunnen vertellen? Die weten hoe hun eigen netwerk werkt en waar de kosten vandaan komen.
    En je uitleg klinkt logisch. Je provider zorgt er namelijk voor dat je gesprek niet onderbroken wordt en je die belangrijke klant of leuke meid dus gewoon aan de lijn houdt.

Bijdrager
    Melgior

Wat voor Voip programma gebruik je?

Bijdrager
    Stoyanov

Ik gebruik mobile voip van de firma 12voip (betamax b.v.)
    voorheen altijd op mijn windowsbak (sorry voor het vloeken) gebruikt en nooit problemen mee gehad.
    Nu (noodgedwongen) op de iphone en dan dit.
    Waarom werken apps voor op de iphone eigenlijk niet op de i-mac???

Bijdrager
    Oppie
    Stoyanov op 03 oktober 2011

Neemt nu het gewone telefonische gedeelte van je i-phone het gesprek over?

Uiteraard! Je begrijpt het niet helemaal, lijkt me. 3G is gewoon een een modernere manier voor data overdracht, zeg maar breedband. Maar met 2G (GRPS, of ook wel Edge) gaat die dataoverdracht ook prima, dus doet ie dat als ie geen 3G (UMTS) heeft. Is beiden wat jij noemt ‘telefonische gedeelte’ (van je iPhone).

En dat je een voip programma op een mobiel vergelijkt, met zo’n programma op een computer, is wel een beetje…raar…

Is dat over de iMac en de iOS Apps ook een gerelateerde vraag?

Moderator
    Strifer

Hij bedoeld voip bellen (wifi, 3g, edge) vs gewoon bellen (gsm).

Als je data verbinding wegvalt, compleet, neem ik toch aan dat de verbinding verbroken wordt? Of is de iPhone zo slim dat ie direct een back-up op het GSM net heeft? Ik kan het me niet voorstellen. Ik denk eerder dat je VOIP programma gewoon belt en niet via VOIP belt. Hoe kan je anders kosten krijgen voor een GSM gesprek naar het buitenland? Of heb je een abonnement waarbij VOIP is uitgesloten van je internetbundel (verklaart overigens niet dat het bij een wifi verbinding ook gebeurt)?

Je apps op je iPhone zijn apps voor je iPhone en gemaakt voor iOS. Die werken dus niet op je Mac met Mac OS X. Het zijn twee besturingssystemen voor twee verschillende apparaten. Soms zijn er verschillende versies die min of meer hetzelfde kunnen (soort van voorbeeld: Twitter for iPhone en Twitter for OS X; zo ook met Skype).

Bijdrager
    Stoyanov

Ik zal het gaan uittesten middels gesprekken op gezette tijden. Ben al in conclaaf met T-Mobile over dit fenomeen.
    Bedankt voor de feed-back tot nu toe.

Bijdrager
    mtooster
    Stoyanov op 03 oktober 2011

Ik gebruik mobile voip van de firma 12voip (betamax b.v.)

Waarom werken apps voor op de iphone eigenlijk niet op de i-mac???

Bedoel je deze app?
    http://itunes.apple.com/nl/app/mobilevoip/id362528311?mt=8

Het spraaknetwerk van T-Mobile (of een andere provider) kan een gesprek via VOIP niet overnemen zodra de internetverbinding wegvalt.
    Als die gesprekken op je rekening verschijnen bel je dus gewoon via het spraaknetwerk van T-mobile.
    Even voor de zekerheid het volgende: (erg voor de hand liggend, maargoed)
    Dat je een VOIP app geïnstalleerd hebt op je iPhone wil niet zeggen dat je automatisch VOIP gebruikt als je een gesprek voert met je iPhone, je moet daarvoor wel bellen vanuit die VOIP-app, dus binnen die app een gesprek opzetten via VOIP. Als die app een normaal telefoongesprek opzet bij het selecteren van een telefoonnummer gaat er iets niet goed, je kunt dat controleren bij de gewone belgeschiedenis in de gewone ‘Telefoon’ app.

En iOS apps werken niet op de Mac om verschillende redenen. Technisch is het niet onmogelijk, maar niet optimaal en daarom niet mogelijk gemaakt door Apple, redenen zijn onder andere:
    – Intel vs. ARM
    – iOS frameworks vs. Mac OS frameworks
    – gebruikservaring
    – touch vs. muis
    en ongetwijfeld nog wat bedrijfstechnische/strategische factoren

Bijdrager
    Melgior

Voipbuster maakt overigens geen applicatie voor de Mac, maar omdat ze de open SIP standaard ondersteunen kun je ook andere programma’s gebruiken om te bellen via Voipbuster, zoals Telephone en X-Lite. Op de Voipbuster site staat een pagina met de instellingen die je nodig hebt om een belprogramma aan de praat te krijgen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.