-
Q:
Schakelen van hoofdtelefoon naar interne speakers iMac. Kan dit?
Mijn hoofdtelefoon en stereo-installatie heb ik via een splitter aangesloten op de optische poort van mijn iMac (Intel Core 2 Duo).
Soms wil ik dat het geluid gaat via de optische poort – en soms wil ik het geluid horen via de interne speakers.
Zit er in iTunes een knop waarmee ik kan schakelen tussen de optische poort en de interne speakers? Of bestaat hiervoor misschien een scriptje?
De splitter er in- en er uittrekken doe ik liever niet, om te voorkomen dat ik mijn speakers opblaas.
Ook via SoundSource lukt het mij niet. Volgens de handleiding van SoundSource kan het alleen als je een Mac Pro hebt:
‘OnApple’s Pro Machines, the line output device is no longer paired with the headphone output. This means that plugging in headphones doesn’t automatically switch your ouput to the headphone jack on these machines, as it did with previous Macs. Previously, you needed to manually change your output on the Mac Pro, but with SoundSource’s “Auto-Switch To Headphones” option (only available on Mac Pros) turned on, your output will switch automatically.’
Balen! Ik heb een iMac!
Is dit misschien een optie in combinatie met SS?
http://www.griffintechnology.com/products/imicPS ik zie dat er toevallig eentje op Marktplaats staat!
@ KingCarp:
Een iMic in combinatie met SoundSource… Dank je voor de suggestie. Je kunt dan inderdaad wel makkelijk switchen tussen je interne speakers en het geluid van je stereo.Nadeel is echter het verschil in geluidskwaliteit. De optische uitgang biedt een beter geluid dan de usb-poorten.
Ander nadeel is dat je dan het uitgaande volume naar je stereo niet meer kunt reguleren via het toetsenbord.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.