10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    shakey

Schakelen van hoofdtelefoon naar interne speakers iMac. Kan dit?

Mijn hoofdtelefoon en stereo-installatie heb ik via een splitter aangesloten op de optische poort van mijn iMac (Intel Core 2 Duo).

Soms wil ik dat het geluid gaat via de optische poort – en soms wil ik het geluid horen via de interne speakers.

Zit er in iTunes een knop waarmee ik kan schakelen tussen de optische poort en de interne speakers? Of bestaat hiervoor misschien een scriptje?

De splitter er in- en er uittrekken doe ik liever niet, om te voorkomen dat ik mijn speakers opblaas.

Geblokkeerd
    Carp

Dat zou simpel moeten lukken via Systeemvoorkeuren/Geluid/uitvoer.
    Zelf maak ik gebruik van ‘SoundSource’ omdat ik meer opties nodig heb, bijkomend voordeel…SS verschijnt in je systeembalk, dus switchen word ook makkelijker.

Bijdrager
    shakey

@ KingCarp: Het lukt niet via Systeemvoorkeuren/Geluid/Uitvoer. De enige optie die ik daar geboden krijg is ‘Koptelefoon/ Ingebouwde uitgang.’
    Ik zal het eens proberen via Soundsource.

Moderator
    Pete.Z

Volgens mij kan dat standaard niet, zolang er een hoofdtelefoon oid in die poort zit.

Bijdrager
    shakey

Ook via SoundSource lukt het mij niet. Volgens de handleiding van SoundSource kan het alleen als je een Mac Pro hebt:

‘OnApple’s Pro Machines, the line output device is no longer paired with the headphone output. This means that plugging in headphones doesn’t automatically switch your ouput to the headphone jack on these machines, as it did with previous Macs. Previously, you needed to manually change your output on the Mac Pro, but with SoundSource’s “Auto-Switch To Headphones” option (only available on Mac Pros) turned on, your output will switch automatically.’

Balen! Ik heb een iMac!

Geblokkeerd
    Carp

Oeps, ik heb idd een MacPro.

Geblokkeerd
    Carp

Is dit misschien een optie in combinatie met SS?
    http://www.griffintechnology.com/products/imic

PS ik zie dat er toevallig eentje op Marktplaats staat!

Bijdrager
    shakey

@ KingCarp:
    Een iMic in combinatie met SoundSource… Dank je voor de suggestie. Je kunt dan inderdaad wel makkelijk switchen tussen je interne speakers en het geluid van je stereo.

Nadeel is echter het verschil in geluidskwaliteit. De optische uitgang biedt een beter geluid dan de usb-poorten.

Ander nadeel is dat je dan het uitgaande volume naar je stereo niet meer kunt reguleren via het toetsenbord.

Geblokkeerd
    Carp

Dat je de uitvoer niet meer kan sturen is idd zo, ook niet met een externe geluidskaart, zoals ik het gebruik.
    Ik zou je koptelefoon dan op die iMic zetten…en denk je het geluidsverschil te horen? Ik heb nog een Analoge Hi-End installatie, dus…

Geblokkeerd
    Carp

Met een externe M-Audio Audiophile Usb of FireWire, heb je weer de beschikking over extra digitale uitvoer…maar dat kost een beetje meer, de Usb [die heb ikzelf] is dan weer voordeliger dan de FW optie.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.