4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    All-Father

Schaduw tussen vensters verdwijnt zo nu en dan.

Hallo,

Dit probleem komt zo nu en dan voor sinds de laatste maanden. De schaduw tussen de vensters in OS X (Lion) verdwijnt zo nu en dan. Ik moet dan opnieuw inloggen en dan is het weer goed. Iemand een idee hoe dit veroorzaakt wordt?

Bijdrager
    computer space

Ik kom door dit topic wel op een andere vraag: hoe krijg ik de schaduwen weg bij een screenshot? Er is wel een hack die ze weghaalt, maar dan zit nog steeds de ruimte van de schaduw als transparante rand rond het venster. In de oude OSX-en kreeg je gewoon enkel het venster.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ik geloof dat dit iets met Quartz Extreme te maken heeft. Als je QE uitschakelt verdwijnt voornamelijk de schaduw onder het pijltje (waardoor Puma en Cheetah dus ook geen schaduw onder het pijltje hadden). Als je nog een paar oude (Leopard en daarvoor geloof ik) installatie schijfjes hebt liggen kan je uit het developer paket daarop het programma Quartz Debug halen. Behalve een geinig FPS tellertje kan je daar ook zien of QE is ingeschakeld en het handmatig in/uit-schakelen. Of dit alles enige betrekking heeft op jouw probleem weet ik niet, maar dit kwam als eerste bij me op.

Bijdrager
    johnkeates

Kijk in je systeemlogs, daar staat gewoon wat er gebeurt.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.