8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Gefraja

Scene-splitsing

Beste mede-Apple gebruikers.

Als redelijk nieuwe gebruiker van iMovie heb ik op mijn DVD-recorder analoge films naar DVD gecopieerd, daarna met handbrake (via de standaardinstellingen) op de Apple geript en vervolgens in iMovie 6 ingelezen.

Heb daarbij onder voorkeuren laten weten dat de film (ca. 1 uur) in scenes opgesplitst moest worden. Helaas krijg ik slecht 1 frame te zien, en dat valt eigenlijk niet te bewerken.

Kent iemand dit probleem en nog mooier.. de oplossing hiervoor?

Mijn idee is dat het mogelijk aan handbrake zou kunnen liggen die tijdens de conversie die scenesplitsing niet herkent c.q. laat vallen. In dat geval: zou Quicktime Pro een oplossing zijn?

Alvast hartelijk dank voor jullie antwoorden, ik kan nu even geen kant op en wil zo graag gaan bewerken…!

m.vr.goet

Bijdrager
    acb

Hallo!

Ik ben erg benieuwd waarom je scene voor scene gemarkeerd wilt hebben, je pakt toch gewoon wat je nodig hebt?

M.v.g.,

Bjorn.

P.s. welkom op dit forum!;-)

Bijdrager
    foobar

volgens mij bedoelt hij, dat hij na het importeren, in de balk met scenes (die rechts, waarin al je import staat) maar één scene heeft staan. Dus dat de film wordt gezien als één scene. Dat is idd niet handig als je stukjes wilt aanpassen.

Wat ik zou doen:
    zet de hele film in de tijdlijn en knip vervolgens de film in stukjes (eerst naar het punt waar een nieuwe scene had moeten beginnen en dan daar apple-T) Als je zo de hele film in stukken hebt geknipt, kan je ze weer terugslepen naar de balk rechts, waarna je ze een voor een kan veranderen…
    of is dit te omslachtig?

Bijdrager
    Gefraja

Hartelijk dank voor de twee reacties!

de reactie van martijngrootens was waarop ik gehoopt had: het is onmogelijk om – als imovie de hele film in 1 scene zet – deze te bewerken, maar je kunt deze wel knippen.

Nu heb ik dat ene plaatje in de storyboard kant van het scherm (rechts dus) naar beneden gesleept, maar daar dan zie ik dat plaatje weer staan, dus ik zal wel weer iets niet goed doen, want ik kan dat niet gaan splitsen, omdat ik geen beeldjes zie.

Kan ik nog 1 tip ontvangen hoe dat mogelijk is aub? Het knippen op zich is wat bewerkelijk, maar als dat werkt: prima wat mij betreft. Temeer daar ik heb inmiddels begrepen dat een film, die oorspronkelijk van een analoge camera afkomstig is, niet de nodige informatie bevat om imovie de scenes te laten herkennen. Dus de automatische herkenning kan ik sowieso wel vergeten.

Maar weer dank voor jullie deskundige reacties en verwelkoming op dit forum,

Met vriendelijke groet

Bijdrager
    foobar

Goed, je plaatst de film onderin de balk en dan kan je links kiezen voor twee weergave typen, kies voor het klokje (tijdbalk weergave):

Nu spreid je film zich uit. Vervolgens zet je het tijds-driehoekje op het punt waar de film geknipt moet worden en doe je [command] -T. Dan splitst de scene in twee.
    Dit doe je op alle punten en vervolgens selecteer je alles uit de balk en sleep je het weer naar rechts…

Bijdrager
    Gefraja

Dank je Martijn! Ga er mee aan de slag en zal het resultaat laten weten!
    Met excuses voor dit vertraagde antwoord (geen tijd gehad voor de mac deze week…),
    m.vr.groet en een prettig weekeinde!

Bijdrager
    Gefraja

beste martijn,
    alweer enige tijd geleden, maarrrrr….je oplossing (slepen naar de tijdbalk en knippen in scenes) werkt en is ook een hoop werk zoals je al had voorspelt.

enorm bedankt,

gerard:D

Bijdrager
    foobar

Oke, das mooi:)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.